[VER] Misterious boy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linites

[VER] Misterious boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 11:16

Citaat:
Geluidloos glijd ik het warme water van de nieuwe jacuzzi in. Heerlijk, dit hadden mijn ouders al veel eerder moeten aanschaffen, denk ik. Ik heb geluk dat mijn ouders allebei een goede baan hebben, anders had ik het zeker een stuk minder gehad. Mijn ouders zijn beiden dokter en hebben elkaar ontmoet tijdens hun studie op de universiteit, ze werken allebei in het zelfde ziekenhuis, mijn vader als plastisch chirurg en mijn moeder op de spoedafdeling. Ik vond het vroeger verschrikkelijk dat ze nooit tijd voor mij hadden en altijd aan het werk waren, ik had dan een kindermeisje die op mij paste, maar nu ik 17 ben en al ruim 2 jaar alleen thuis ben vind ik het niet erg meer. Niet dat het kindermeisje zo vervelend was, want ze deed alles voor mij, maar nu kan ik lekker mijn vrienden uitnodigen als ik daar zin in heb, en feesten geven zonder dat ik met mijn ouders opgescheept zit. Ons huis is er trouwens groot genoeg voor, en in de zomer kan het lekker in de tuin met ons zwembad, en nu ook de nieuwe jacuzzi.

Ik zak nog iets verder het warme water in, tot mijn kin. Het is erg koud buiten, het vriest en er ligt sneeuw. Het heeft wel wat, vind ik, zo’n wit pak sneeuw, zeker omdat het nu al bijna kerst is. Een witte kerst, dat komt hier niet vaak voor in Nederland, maar ik vind het wel iets gezelligs hebben als je zo lekker binnen zit met de kerstboom aan en buiten alles wit is.
Ik hoor een trippelend geluid op de veranda en kijk achterom, ik zie mijn hondje Puk spelend in de sneeuw op de veranda. Hij rent achter zijn eigen staart aan, duikt en springt op en neer in de sneeuw, het ziet er komisch uit. Lachend roep ik hem, ‘Puk!’ ‘Puk, kom hier!’, hij ontwaakt uit zijn spel en komt kwispelend op mij af rennen. Puk is een kruising tussen een Chihuahua en een Maltezer leeuwtje, en de manier waarop ik aan hem ben gekomen is eigenlijk heel apart. Ik was vorig jaar met mijn beste vriendin Chanel aan het schaatsen op een meertje vlakbij mijn huis, ik stond even stil om mijn schaats vast te maken en hoorde ineens gepiep vanuit de bosjes komen. Ik riep Chanel en samen gingen we kijken waar het geluid vandaan kwam. In eerste instantie zagen we niets, maar toen ik beter tussen het riet keek zag ik daar een mandje staan met drie puppy’s erin. Een van de hondjes lag bewegingloos op zijn zij, maar de andere twee hondjes waren druk aan het piepen en janken. Snel zijn we naar mijn huis gegaan en hebben de hondjes onder een warme lamp gelegd en gevoerd, mijn vader was toevallig thuis en die wist gelukkig wat we er mee aan moesten. De hondjes waren nog maar ongeveer 3 weken en moesten dus nog melk hebben, met flesjes heb ik ze toen gevoerd. Toen ze groot genoeg waren heb ik het reutje gehouden, Puk. Chanel mocht het teefje als huisdier en noemde haar Luna.

Chanel en ik kennen elkaar al zo ongeveer vanaf dat we baby’s waren. Onze ouders kennen elkaar via artsen congressen en als Chanel en ik dan mee moesten speelden we altijd samen. We zitten nu allebei in de 6e klas van het VWO op het Gregorac College. Eigenlijk heb ik een heel normaal leventje, ik heb alles wat ik wil, maar toch verlang ik iedere dag naar een gebeurtenis die mijn leven zou veranderen. Mijn ouders willen graag dat ik ook arts word, en na mijn examens geneeskunde ga studeren, maar zelf wil ik liever iets doen met mijn teken en schrijftalent.

Ik vind het wel weer mooi geweest in de jacuzzi dus stap uit het water en loop snel over het overdekte deel van de veranda naar de deur. Puk komt snel aanrennen en wanneer ik naar binnen loop struikel ik bijna over mijn enthousiaste hondje die door zijn natte pootjes over de plavuizen glijd. Ik ren door de zitkamer naar de trap en dan naar boven naar mijn kamer, op mijn kamer trek ik snel mijn pyjama aan en vlecht mijn haar in zodat ik morgen tenminste niet zo’n pluizebol heb en er misschien nog iets van kan maken. Ik heb altijd al lang haar gehad, het is nu tot mijn middel en er zit een flinke slag in. Veel vriendinnen zijn jaloers op mijn haar, maar zelf kan ik me er vaak behoorlijk aan ergeren! Altijd ben ik een eeuwigheid bezig om er wat van te maken ’s ochtends, en als het dan waait of regent kan ik het op school weer in een staart of een knot doen omdat het dan net lijkt of er een tornado doorheen gewaaid is.

Als ik in bed lig denk ik weer terug aan wat mijn mentor vandaag tegen onze klas zei, morgen moeten we ons plan voor de fancyfair gaan voorbereiden. 6VWO organiseert ieder jaar de fancy fair met kerst, en dit jaar zijn wij dus aan de beurt! Chanel en ik willen een kraampje maken waar mensen zich door mij kunnen laten natekenen, en daar dan een klein bedrag voor vragen en het geld wat we inzamelen is dan voor een goed doel. ik heb er eigenlijk wel zin in, maar niet zo veel zin als het kerstbal dat de avond ervoor gehouden word en waar ik eigenlijk nodig nog voorbereidingen moet voor moet treffen! Ik wil dit jaar graag een korte, zwarte cocktail jurk die mijn lange dunne benen mooi laat uitkomen. Stiekem hoop ik dat Jurjen, de knappe blonde zoon van een collega van mijn ouders, er ook zal zijn. Hij is sinds een maand weer single, maar word door bijna ieder meisje aanbeden, dus ik zal mijn best moeten doen!

MarjonTampon

Re: [VER] Misterious boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:18

Leuk geschreven!
Maar wel erg lange zinnen. Probeer wat komma's om te ruilen voor punten.

linites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:23

Citaat:
Voor dat ik ga slapen pak ik mijn dagboek er nog even bij. Ik schrijf niet iedere dag in mijn dagboek, maar af en toe vind ik het wel leuk.

Woensdag 16 December 2009
Vandaag was een drukke dag op school! We hebben een zwaar tentamen op gekregen voor wiskunde, ik snap er de ballen niet van! Aarghh, dat gaat me ook niet lukken meer want het is volgende week Maandag al en ik moet het halve hoofdstuk nog uitwerken. Misschien dat ik in het weekend even langs mijn klasgenootje Nick kan gaan, die snapt echt alles van wiskunde. Pff, en ik was eigenlijk van plan om kerstinkopen te doen dit weekend. Nouja, ik ga ook gewoon kerstinkopen doen! jammer voor wiskunde.
Weetje, eigenlijk hoop ik gewoon op een wonder. Dat mijn hersens een soort wiskunde ingeving krijgen en ik ineens alles snap. Of dat wiskunde gewoon maar helemaal verdwijnt, dat zou het beste zijn.

Op school in de pauze zaten we op ons vaste plekje te luchen, en toen kwam Jurjen ineens bij ons zitten. Hij raakt de laatste tijd steeds meer bevriend met Nick, en komt dan bij ons zitten en de pauze. Hij is zoooo leuk! echt, en af en toe kijkt hij zo naar mij, of ik verbeeld het me maar.. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij naar Chanel kijkt, die zit vrijwel altijd naaste me.. Dat moet ik echt uit gaan vinden!
Philippa zei dat er een nieuwe jongen in VWO6 komt, alleen niet bij ons in de klas. Het is een jongen uit Brazilië, hij is net verhuisd naar Nederland. Ik vind dat toch wel een beetje raar, dat je in je examenjaar nog eens gaat verhuizen. En zelfs in het midden van je schooljaar. Maaroké, het zal wel. Ik ben wel benieuwd wat voor een jongen het is eigenlijk, en of hij ook Nederlands kan praten, want dat zal wel moeten toch? Ik bedoel alle lessen zijn in het Nederlands! Mmm, nou we zullen wel zien.

Ik ga nu snel slapen, want het is al bijna half twee en morgen gaat m'n wekker weer om 7 uur. Waaahh!