[FOTO] Thorak in de zon.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[FOTO] Thorak in de zon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:24

Ik heb lang getwijfelt, nu heb ik de knoop door gehakt. :o Ik wil jullie graag een paar foto's laten zien die ik een paar weken terug heb gemaakt van mijn Fjordenpaard Thorak. Ik wil graag opbouwend commentaar. :D

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding

elias

Re: [FOTO] Thorak in de zon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:26

Leuk paard!
ik had het mooier gevonden als de foto's niet zo van onder genomen waren :j
4 heeft een goede plek, maar zit je weer verkeerd met de zon.
maar verder echt een leuke fjord! lekker dik nekkie zit er ook op :+

Goof

Re: [FOTO] Thorak in de zon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:31

Bij foto 2 en 5 zit zijn pluk voor zijn ogen, dat is zonde.
Daarbij vind ik hem op 3 en 5 een wat vreemde houding hebben, zo komt een paard er niet op zijn best uit.
OP foto 4 zie je het paard van de schaduwkant ipv de zonkant, bovendien is die foto niet scherp.

Volgende keer sowieso niet uploaden bij mijnalbum, maar ergens anders, mijnalbum is niet goed voor de kwaliteit.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:32

De eerste foto: Jij zit lager als je paard, daardoor krijg je een raar effect. Probeer op éen lijn van je paard te staan, dan gaan de verhoudingen namelijk kloppen en op deze foto is dat dus niet.

Foto twee: Weer hetzelfde, jij hebt van onderen gefotografeerd en daardoor zijn de verhoudingen uit elkaar. Ook vind ik dat je iets meer ruimte had moeten bewaren.

Foto drie: Zo te zien zat je daar beter op een lijn met je paard? want ik vind deze foto al een stuk beter! Paardenhoofd staat er helemaal op en paard zelf kijkt ook leuk. Let erop dat je de horizon recht houd (kan je nu namelijk zien in de achtergrond) en je had misschien iets meer paard mogen laten zien aan de rechterkant.

Foto vier: Compositie vind ik al een stuk beter! Je laat zien hoe je paard eruit ziet, goed! Als ik het goed zie staat de zon achter je paard, waar door je paard een engeltjes effect krijgt. Namelijk: de randen zijn (over)belicht. Probeer zo te staan, dat jij de zon in je rug hebt! Dan krijg je je paard zelf ook scherper en mooier van kleur, en de achtergrond doffer (onscherper).

En de laatste foto: Hier is weer hetzelfde als (bijna) de rest, hier sta je namelijk weer lager als je paard. Waardoor de verhoudingen niet kloppen. Wel vind ik dat je hier goed een stuk paard laat zien, ipv alleen maar het hoofd. Je staat hier ook beter, je ziet namelijk de kleur van je paard.

Verder wil ik je als tip geven, maak een (gratis) account aan op photobucket en sla je foto's op als PNG-bestand! Zo behoud het namelijk een stuk meer kwaliteit en pixels!

Succes er mee :j!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:35

Probeer te letten op lichtinval, rechte horizon, achtergrond enzovoort.
en ben niet weg van de compositie omdat het de foto naar mijn idee vervormd.
Ga zo door, succes nog! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:45

@elias; Ik zal er om denken, heb ze express een beetje van onder genomen, dan lijkt hij machtiger en onbreekbaar (geleerd op school :+ ). Ik zal de volgende keer van iets hoger fotograferen. Ja die nek, die word lekker dik in de winter!

@Goof; Die pluk vind ik juist stoer, maar dat is smaak :o . Op foto 4 stond hij net mooi, en ik net aan de verkeerde kant.. En op foto 3 werd hij nieuwschierig (hoe schrijf je dat?), heb nog wel een normale, maar die daar had mijnalbum niet genoeg ruimte voor :? .

@Lydia_; Bedankt voor de tips! Daar heb ik veel aan. :Y)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:46

@Lunn_x; Bedankt, zal er om denken! :D