[TEK] Leeuwin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

[TEK] Leeuwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:42

Om mijn gemiddelde toch op 1 tekening in het jaar te houden, moest deze onderhand wel af :+ Ik had een aantal foto's gekregen, en deze sprak me aan, wat anders dan een paard. Omdat het puur voor het oefenen was heb ik niet gekeken naar de achtergrond of papierkeuze, ik denk dat zwart of een bruintint beter had uitgekomen. Formaat is ong 30/20, materiaal pastelkrijt.

Afbeelding

Zoals altijd kan ik er zelf genoeg op aanmerken, een soms vervelende eigenschap... Nu ik haar zo zie vallen me ook wat puntjes op die ik op de tekening niet direct opmerk, wat weer wat kan zeggen over mijn fotokunst :')

marjoke

Re: [TEK] Leeuwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:10

Hij is mooi!
Maar ik vind haar te borstelig/ruw. Een kattenvacht is wel zachter. Je hebt iets te losjes willekeurige haren getekend denk ik. Verder had toch een idee van een achtergrond wel fijn geweest. Al was het een beetje zand onder haar kop en voorpoten. :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 11:46

Klopt, daar zat ik gisteren zelf ook commentaar op te leveren :D Ik zat te vergelijken tussen eerdere tekeningen en deze, omdat het daar veel zachter overkwam. Ik denk dat de papierkeuze daar ook niet in mee heeft gewerkt, dit was glad papier wat ik normaal voor mijn grafiettekeningen gebruik. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet aandurf om daar nog verandering in te brengen :o Van de week ga ik aan poging 2 beginnen :) Ik denk dat ik de 'haarstructuur' wat minder aanwezig moet maken, of iig niet deze structuur :)

edit: ik heb een poging gedaan om met daglicht een betere foto te maken, op dat hij minder geel is, is er verder weinig verschil, dus ik laat het bij deze :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:01

Ik vind hem mooi gemaakt! Mis alleen een achtergrond :P

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:30

ik vindt het echt heel mooi !! :D goed gedaan ..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:33

dank je :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:42

Ik vind hem erg mooi, alleen vind ik het voorbeen nog een beetje raar ten opzichte van de poot.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:44

:wow: ik zie meteen wat je bedoelt, maar zie ook nou pas dat, dat een beetje raar is :+ Daar ga ik nog even naar kijken.. FIjn zo een frisse blik :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:46

Ik vind de vacht niet eens raar, denk alleen dat je het witte te hard hebt aangebracht. Dat had je misschien wat meer mogen afzwakken. Nu vertekend het witte het beeld nogal omdat wit veel meer naar voren trekt als donkere kleuren.
De kop vind ik wel erg mooi gelukt, de neus en dergelijke. Echt super knap :j
En de poten vind ik inderdaad ook wat apart, alleen denk ik dat dat ook komt omdat de achtergrond mist. Nu zweven ze een beetje in het niets.
Maar zeker mooi getekend! :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:52

Dank je :) Het punt is dat de leeuw eigenlijk in het geheel een stuk lichter moest, en nu eigenlijk de witte delen alleen de juiste tint hebben. Maar je hebt wel gelijk dat ik dat dan aan elkaar had moeten aanpassen. Nu ik er naar een tijdje weer naar kijk zie ik zelf ook wel wat dingen waar ik hopelijk nog wat aan kan doen. Dus als het goed is kom ik nog met een update :D

In ieder geval bedankt voor het commentaar, daar kan ik wat mee :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:54

Ben benieuwd, vind het zeker niet verkeerd hoor.
Laat je dan weer een foto zien? :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:03

Sentido schreef:
Ik vind de vacht niet eens raar, denk alleen dat je het witte te hard hebt aangebracht. Dat had je misschien wat meer mogen afzwakken. Nu vertekend het witte het beeld nogal omdat wit veel meer naar voren trekt als donkere kleuren.
De kop vind ik wel erg mooi gelukt, de neus en dergelijke. Echt super knap :j
En de poten vind ik inderdaad ook wat apart, alleen denk ik dat dat ook komt omdat de achtergrond mist. Nu zweven ze een beetje in het niets.Maar zeker mooi getekend! :D

ik denk dat het raar is omdat het stuk rechts van het hoofd voor mij eruit ziet alsof de elleboog (of wat het dan ook is) naar ons toe gebogen is, terwijl het stuk links van het hoofd voor mij eruit ziet alsof de poot met zijn voetkussens op de grond ligt.
Dan moet onder het hoofd de gehele poot een kwartslag gedraaid zijn, wat onmogelijk is volgens mij :+

Ik denk dat je het kan verbeteren door die kromme lijnen bij de elleboog iets anders neer te zetten.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:08

Klopt, hij lijkt nu in een soort van slinger te gaan :+ Ik snap echt niet dat ik dat zelf niet gezien heb. Al denk ik dat een achtergrondje het geheel sowieso wel wat sterker/realistischer zal maken :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:09

Ik denk inderdaad ook dat het wel wat verbeterd wordt met een achtergrond :)

Maar verder vind ik hem wel erg mooi!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:10

Het is soms wel goed om het even aan de kant te leggen en er later naar te kijken. Want als je er constant bovenop zit dan ga je dat soort dingen missen indd. :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:11

Klopt :)
Ben er zelf alleen niet goed in, haha

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:16

Klopt, en het is ook fijn om van andere mensen feedback te krijgen. Die zien soms meer dan dat je zelf ziet :) Zo zie je maar weer :D

Al vind ik altijd wel dat je de tekening op een gegeven moment weg moet leggen, je kan niet blijven tekenen :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:18

Dat is indd waar.
anders loop je echt vast.

En, als je een witte achtergrond hebt, mogen misschien de poten iets donkerder?
Of ga je de achtergrond nog een andere kleur geven?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:22

Ik had altijd met mijn tekenleraar de afspraak, als ik dacht dat hij af was dan opbergen en een week later er nog naar kijken. Dan mocht ik er nog 1 dag aan werken als ik dat wou en dan moest mijn handtekening eronder en was hij af. ;)
Werkte erg goed vond ik zelf. Houd me er alleen niet zo goed aan als ik zelf werk. Wel met handtekening, als die er op staat doe ik niks meer. :)