"Te Paard!" Wouwerman

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

"Te Paard!" Wouwerman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 23:13

Ik wil alle kunstenaars op dit forum wijzen op een unieke expositie van Philips Wouwerman.

Philips Wouwerman (1619-1668) moet een groot paardenliefhebber zijn geweest. Hij schilderde vol overgave meer dan 600 schilderijen en op bijna allemaal staan één of meerdere paarden.
Ontdek deze winter in het Mauritshuis (Den Haag) de bijzondere wereld die Philips Wouwerman schiep.
Hij schilderde ruiters te paard, gezelschappen tijdens de jacht, feestvierende boeren bij een herberg, hoefsmeden aan het werk en vele veldslagen.

De expositie is zeer bijzonder omdat ruim een derde van de tentoongestelde schilderijen afkomstig is uit privébezit en nooit eerder voor het publiek te zien is geweest.

Mocht je echter niet in de gelegenheid zijn om naar deze expositie (12 nov 2009 - 28 feb 2010) te gaan dan bekijk in ieder geval de site, deze is zéér de moeite waard !!: http://www.wouwerman.nl

een voorproefje:

Afbeelding

Rhys

Re: "Te Paard!" Wouwerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:16

Jaa daar wil ik nog graag naartoe.
Ik kreeg van de zomer een ansichtkaart met een schilderij van hem en wil echt de tentoonstelling nog zien.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:40

+:)+ goeie tip! Daar wou ik i.d.d. nog naartoe :+

balli

Re: "Te Paard!" Wouwerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:20

Op het moment (t/m 3 januari) is er in de groninger kroon (http://www.degroningerkroon.nl/) ook een expositie over paardenkracht. Weer een totaaaaal andere stijl, maar ook vooral veel paarden!

*ik ben zelf nog niet geweest, jammer genoeg niet de tijd voor :(*