[SCH][WIP] Meisje met hond (Acryl)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chel_

[SCH][WIP] Meisje met hond (Acryl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 09:59

Hoi allemaal,

Hierbij dan mijn eerste Uit de Kunst. Naar aanleiding van het plotseling overlijden van een van onze honden heb ik besloten om na 7 jaar weer te gaan schilderen met acryl verf en een schildering te maken van een van mijn favoriete foto's van deze hond met mijn zusje. Ik ben begonnen op papier van 30 bij 40 cm met een lijnenspel:

Afbeelding

Hierna heb ik besloten te starten met het verven van een achtergrond en het verven van mijn zusje wat tot het volgende resultaat geleid heeft:

Afbeelding

En de hond:

Afbeelding

De achtergrond was heel erg donker uitgevallen, waardoor ik heb besloten de tekening zelf uit te knippen (ja, heel stom) en op een nieuwe achtergrond te leggen. Het is een uit nood geboren oplossing zullen we maar zeggen. Het schilderij is nu bijna af. Wat vinden jullie er van? Het origineel is hier te vinden: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QN8ARUZA.jpg

Rinske

Re: [SCH][WIP] Meisje met hond (Acryl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:54

Je had toch ook gewoon het zwart over kunnen schilderen met een andere kleur? Door een zwarte achtergrond en daar een lichtere kleur overheen te zetten kun je hele mooie effecten krijgen. Uitknippen vind ik het echt verpest hebben, sorry :o .
Het schilderij zelf vind ik echt niet onaardig zelfs :) .

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 17:04

Snap je punt helemaal Rinske. Helaas kon ik er niet met een lichte kleur overheen. Dat heb ik geprobeerd tot vervelends toe. Omdat de zwarte verf er erg doorheen drukte, lukte dat niet zelfs na een aantal (5) lagen. Het is zoals ik al zei, geen schoonheidsprijs,

Ik zal zo een laatste update posten. Ik heb hem vandaag af kunnen maken.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:39

Ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt. Zonde dat je hem hebt uitgeknipt, maar daar leer je weer van voor de volgende keer. Met de meeste verfsoorten kun je wel met licht over een donkere kleur heen., wat voor verf heb je gebruikt? Of was het niet van zulke goede kwaliteit.
De schildering zelf vind ik eigenlijk wel erg leuk, ook nette verhoudingen en het grove in je stijl spreekt me wel aan!

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:57

Daar leer je inderdaad van. Wil hierna eens weer op canvas gaan werken.
Wat betreft de verf heb ik van het merk Amsterdam de acryl verf gebruikt. Lijkt me een prima merk. Denk dat het mijn eigen onkunde is geweest om die rand weer goed te te kunnen trekken.

Het resultaat:
Afbeelding

Edit: Met name de hond is verder bijgewerkt en dieper en meer donker van kleur geworden. Viel me niet tegen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:10

Chel_ schreef:
Snap je punt helemaal Rinske. Helaas kon ik er niet met een lichte kleur overheen. Dat heb ik geprobeerd tot vervelends toe. Omdat de zwarte verf er erg doorheen drukte, lukte dat niet zelfs na een aantal (5) lagen. Het is zoals ik al zei, geen schoonheidsprijs,

Ik zal zo een laatste update posten. Ik heb hem vandaag af kunnen maken.

Geduld is een schone zaak ;)

Wachten tot het helemaal droog is, en vervolgens met bijna onverdunde acryl eroverheen (je maakt nu een soort aquarel ervan zie ik?)
Maar das al te laat ;)