[TEK][WIP] Ginger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kallandso

[TEK][WIP] Ginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 22:09

Wat doe je als je je op Zaterdagavond alleen thuis bent en je verveeld... Ik was eigenlijk te moe om naar boven te gaan maar had wel zin om te tekenen, blaadje uit de printergepakt, potlood onder een stapel papier vandaan gevist en maar begonnen.

Ik heb een foto liggen die ik al een tijdje heel graag met pastelkrijt wil maken om de mooie kleuren. Wou dus eventjes wat schetsen maken voor de lijnen enzo. Maar die had ik er vrij snel en voor mijn gevoel ook goed op staan en toen ben ik wat begonnen met het inkleuren. Dat doe ik eigenlijk nooit met potlood, alleen maar met pen, pastenkrijt en verf.
Vind het echt onwijs moeilijk om er op deze manier iets van diepte in te krijgen en zou daarvoor ook graag tips willen.

Waar ik ook heel erg tegenaanloop is dat je elk potloodstreepje wat je zet eigenlijk ziet en ik dat ben ik helemaal niet gewend, werk meestal wat grover.

Het paardje is van A_fotografie op Bokt.
http://img704.imageshack.us/img704/475/000ginger.jpg De foto (is dus ook van A_fotografie)

Afbeelding Alleen de lijnen en het eerste stukje begonnen met inkleuren, toen bedacht ik dat het wel wat meer kon worden dan alleen wat schetsen en toen wou ik de tussenstappen wel hebben.

Afbeelding Toen deed ik nog een poging om het touwhalster heel fijntjes te doen.

Afbeelding Al wat meer donkere stukken ingekleurd.

Afbeelding Hier ben ik nu...

Het zijn wat wazige foto's, morgen maak ik eventjes goede met mijn camera, maar had nu geen zin om naar boven te lopen :o daarom zijn deze met de webcam gemaakt.

Het is niet echt mijn ding, zo met potlood, maar vind het een onwijs leuke oefening om eens te doen... En ik zou ook heel graag tips willen :)

Anoniem

Re: [TEK] [WIP] Ginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:20

wat creatief zeg! wou dat ik het kon kan je daarom geen tips geven hihi.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:21

ben benieuwd naar t eindresultaat, al een goed begin :D

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:17

Woooow! Jij zegt ook niks! :D
Supergaaf joh! Maak je hem nou met grijs potlood of met kleur? :)

Echt gaaaaaf :):)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 09:48

Deze maak ik gewoon af met potlood, maar ik ga hem ook zeker nog met pastelkrijt maken :j

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:00

leuk, kijk wel uit dat het oog niet verloren gaat in de vacht!