[TEK] Stang en trens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

[TEK] Stang en trens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:57

Ik had van de week in eens weer eens zin om te tekenen. Dus een leuke foto gezocht met veel details, dit werd een foto van de neus/mond van mijn paard met stang en trens.

Afbeelding

Zoals duidelijk te zien is, zijn mijn erg zwakke punten het hoofdstel en de bitten. Ook schaduw is mij nog niet erg handig.
Dus dat wordt veel oefenen, ow en tips zijn zeker altijd welkom! :j

De tekening is op A4, maar wel maar de hlft van het papier. Getekend met een vulpotlood.

Kwaliteit van de foto is ook niet erg mooi, de kleur is rechtsboven in redelijk gelijk aan de kleur links. Alleen zo krasserig als rechts lijkt, is het zoals het links is. :)

Edit: de snorharen zijn op de echte tekening een stuk minder duidelijk dan op de foto. :o
En de foto die ik nagetekend heb, is die van mijn avatar. :D

Saleisha

Re: [TEK] Stang en trens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:00

kvind hem goed gelukt!
ik heb er niet echt verstand van verder hoor,

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:03

Vind m erg mooi, zou alleen het hoofdstel iets strekker willen, rechtere lijnen.
Want er zit her en der een klein kronkel in.
Verder heel mooi

Quir

Re: [TEK] Stang en trens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:00

Bedankt voor de reacties! :)
Hoofdstel mag inderdaad rechtere lijnen, maar dat vind ik nog erg moeilijk. Zeker zonder lineaal. :)

Iemand nog tips hoe de schaduwen beter kunnen? :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:51

Ik vind dat je mooi hebt weergegeven hoe het tuig en het bit in elkaar zit, en het neusgat ziet er ook goed uit. :j

Die 'bobbelige' lijnen in het hoofdstel vallen wel mee denk ik, als je dat met een liniaal doet, ziet het er onnatuurlijk recht uit. Wat me wel opvalt is dat je op veel plaatsen duidelijk ziet in welke 'richting' je hebt ingekleurd, bijvoorbeeld op de teugel. Dat kun je voorkomen door hele fijne rondjes met je potlood te maken en in meerdere laagjes over elkaar te werken. Dan kun je ook door steeds meer laagjes over elkaar te doen sommige stukken nog donkerder aanzetten waardoor je tekening meer diepte krijgt. :)
Ik denk trouwens dat de foto met flits gemaakt is? Daardoor vertekent het contrast nogal op de foto. Beter is om er eentje maken bij daglicht voor de volgende keer. :)