help, nieuwe camera, hoe worden mijn fotos mooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

denice

help, nieuwe camera, hoe worden mijn fotos mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:56

Ik heb van mijn schoonvader een camera gekocht, en hij een nieuwe

Hij komt uit 2006, het is een Panasonic DMC-FZ30EG en ik heb daar 2 lenzen bij. Een langere om veraf te fotograferen en een kortere voor ?

Ik ben dat boekje aan het lezen en aan het oefenen op mij kat, maar ik krijg korrelige fotos, en bewegende? Het is geen spigelreflex. Hoe maak ik nou die superscherpe fotos, ook bewegende?

Moet ik dan de onsluiter op sneller zetten? Hoe?

Air

Re: [INFO] help, nieuwe camera, hoe worden mijn fotos mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:32

Ik neem aan dat je binnen aan het oefenen bent?
De ruis komt dan door de ISOwaarde, die moet hoger omdat het binnen donker is. En als ze de ISO niet hoger kan zal de sluitertijd afnemen, daardoor krijg je bewogen foto's.
Superscherpe foto's krijg je eigenijk alleen buiten of met een zeer goed verlichte kamer.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:23

Haal eens een boek in de bibliotheek, want wij kunnen je echt niet vertellen hoe je de mooiste foto's maakt want dat is een heeeel lang verhaal over composities, belichting, objecten en vooral techniek ;)
Je zult eerst moeten begrijpen hoe een camera werkt voordat je fatsoenlijke foto's moet maken. Wat x_Marr zegt klopt, maar waarschijnlijk snap je er niets van dus dan heb je er nog niets aan. Als je verder niet weet waarom bepaalde knoppen iets doen, zul je noot écht goed worden.

Zoek een goed boek (digitale fotografie voor dummies bijvoorbeeld) en begin vanaf daar. Dan lukt het je echt wel :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 19:39

Okey, ga ik dan maar eens naar op zoek. :D

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:03