[VER] over een persoon alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

[VER] over een persoon alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 00:58

Gewoon een schrijfseltje van mij. Ik was mijn kamer aan het opruimen en dit kwam naar boven. Weinig origineel.

‘En nou ben ik het helemaal zat! 15 vierkante meter is al niet zo veel, en jij moet er zo nodig een takkezooi van maken! Die wasmand staat er nou al anderhalve week! En je had de kussens ook al weleens terug mogen stoppen in hun hoezen! Ik heb het compleet gehad! Vóór je vanavond er ook maar over denkt om te gaan slapen zorg je dat die hele kamer opgeruimd is. Inclusief de kast. Dus als ik jou was zou ik maar gaan beginnen.’

Mopperend loop ik de trap op. Wie denk ik wel niet dat ik ben? Om mij te vertellen wat ik moet doen. En ik kan het toch ook gewoon zelf doen? Als ik in de deuropening sta zucht ik, stiekem weet ik best dat ik gelijk heb. Het is een bende. Overal liggen kleren, de was is nog steeds niet opgevouwen, het hele bureau ligt vol met papieren, en er staan zakken van verschillende winkels. Dingen die ik zo nodig moest kopen, maar nog niet uitgepakt heb. En het is ook wel een beetje stoffig, terwijl ik best weet dat ik daar last van heb.

Ik hoor mij al weer zuchten, dus snel begin ik dingen op te rapen. Rek voor sokken en ondergoed op het bed, stapeltje lege kleerhangers ernaast, en dan de wasmand omkeren, precies zoals ik weet dat ik het graag zie. Snel begin ik alles weg te stoppen, ik weet dat er met mij niet te sollen valt, en dat netjes ook echt netjes betekend. En ook dat als ik het niet snel genoeg opruim, ik van mij op mijn donder krijg.

Een half uur later zit ik op mijn knieën, plastic boodschappen tasjes op te vouwen. Ik ben weer eens doorgeslagen en heb mij daarin meegetrokken. Ik heb mij alles onder laten verdelen is verschillende categorieën, alle papieren, alle kledingstukken, en alles aan de hand daarvan laten sorteren. Alles ligt precies recht, alle handdoeken zijn precies hetzelfde opgevouwen. Voorzichtig vraag ik aan mij of het zo goed is? ‘Deksel op de wasmand!’. Zodra ik de deksel erop leg voel ik mij rustiger worden. Het opruimen is vervelend, maar ik wordt tenminste morgen zonder mij wakker.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 25-11-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ver] > [VER]

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:43

leuk! ;)
Ik kan me er best wel in vinden, die persoon lijkt eigenlijk wel een beetje op mij :P

Binky_Zephyr

Re: [Ver] over een persoon alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:47

ik vind dit eigelijk een heel mooi stukje :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:57

leuk geschreven hoor! vooral dat die persoon `in zichzelf praat` geeft leuk aan hoe tegenstrijdig gevoel en verstand kunnen zijn :)

t komt me bekend voor. het is erg sprekend :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:21

Bedankt!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:24

Ik herken het heel erg!
Ik ben zelf precies zo, alleen luister ik dan niet naar mezelf als ik wat op moet ruimen :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:26

MLEENESS schreef:
Ik herken het heel erg!
Ik ben zelf precies zo, alleen luister ik dan niet naar mezelf als ik wat op moet ruimen :=

Ik ben gewoonlijk best wel n neatfreak, heb n hekel aan rommel op zo'n kleine ruimte, plus dat mijn kamer super fijn sereen is als hij opgeruimt is. Maar ik ben ziek geweest en lui geweest en had wat leukers gevonden om te doen, dus t was echt n bende... En toen moest ik wel, want anders werd ik boos op mij!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:27

Haha, leuk geschreven. Moet er wel om lachen.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:29

Woow, heel grappig! Ik vind het goed :j