[TEK] Tekening voor snoekiej!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

[TEK] Tekening voor snoekiej!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 22:14

Hallo,

In mijn advertentie bood ik gratis tekening van mensen hun paard aan, hierop kreeg ik erg
veel reacties. Ik koos voor 6 foto's die ik ga natekenen. Eentje heb ik nu af, die van Snoekiej!

Ik werk aan een nieuw portfolio voor mijn website, vandaar dat ik deze advertentie gratis doe.

Afbeelding

Wat vinden jullie, mensen tekenen is voor mij echt de eerste keer.. :o en ben nog het handschoentej
in vergeten te kleuren..

Tips?

Let op © Copyright!!!

Groetjes Michelle

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:14

Heel leuk gedaan!
Het mensengezicht mist wat belangrijke details (beetje simpel), maar verder heel leuk :D!
Geldt de actie overigens nog O:)?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:24

Ik vind de mens zo voor de eerste keer helemaal niet verkeerd. Het paard echter heeft in verhouding veel te veel body ten opzichte van de benen, hals en het hoofd. De verhouding is een beetje zoek. Het voor ons rechter oog zit ook wat te hoog. Verder vind ik dat je al heel goed op weg bent.

Verder een advies voor wat betreft het copyright. Het stoort enorm dat dat er zo midden op staat. Het beperkt ook de blik die je hebt op de tekening en maakt dat het wat lastiger is om goed commentaar te leveren. Een doorzichtig copyright zou beter zijn of b.v. © links of rechts in de hoek zetten.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:41

Een copyright zoals jij dat gebruikt is een afweging: niemand zal je tekening zo kopiëren met die enorme letters er midden over heen. Aan de andere kant: niemand kan je tekening zo überhaupt goed bekijken. ;) Het kleine copyright wat je nu onderaan in het kader hebt staan en je handtekening op de tekening zelf is mijns inziens meer dan genoeg. :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:58

@ Natalie: Bedankt voor je tips, dit was zoals ik aangaf mijn eerste mens.. En ik zoek nog modellen :P

@Lontje: Bedankt Het paard z'n buik is inderdaad te dik ten opzichte van de rest van het lichaam.

@ Elanor: Ik begrijp jou, maar ik doe dit bewust. Ik heb al meerdere malen een tekening zonder copyright hier neergezet en deze werd gekopieerd en uitgeprint. Dit tekende ik gratis en zette erbij dat als ze de tekening thuis wouden hebben het 10 euro kost, en zo printen hun hem gratis thuis uit en hebben hem. Dit is natuurlijk neit de bedoeling.

Ik zet wel mijn tijd en spullen hiervoor in. Ik heb daarna besloten het copyright teken erdoor heen te doen zodat het niet zomaar uitgeprint kan worden of weggewerkt.

Het kleine copyright teken wordt namelijk gewoon weggesneden of geknipt.

Snapt u? :o

Bedankt voor de opbouwende critiek..
Groetjes Michelle

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:43

elanor schreef:
Een copyright zoals jij dat gebruikt is een afweging: niemand zal je tekening zo kopiëren met die enorme letters er midden over heen. Aan de andere kant: niemand kan je tekening zo überhaupt goed bekijken. ;) Het kleine copyright wat je nu onderaan in het kader hebt staan en je handtekening op de tekening zelf is mijns inziens meer dan genoeg. :)

je kunt de tekening idd niet zo goed bekijken maar de hantekening en je copyright onderin zijn heel gemakkelijk weg te halen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:49

Afbeelding
Hier is de originele foto.
Ik vind het heel mooi, en zeker knap hoe je mij getekend hebt als je geen ervaring hebt met mensen tekenen!

Michelle_S

Re: [TEK] Tekening voor snoekiej!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 22:25

Bedankt Meiden!!

@ Snoekiej: bedankt dat ik op je prachtige paard mocht oefenen!

@ Yvette: Het is inderdaad wat moeilijker te bekijken, volgende keer zal ik hem wel wat kleiner doen. En inderdaad als ik de copyright er niet doorheen heb kun je de handtekening en copyright onderin zo wegwerken ;)

Groetjes Michelle