Johnny, dagboek van een stoere kater, deel 1 in de start

23 november 2009
Vandaag was een andere dag dan anders. Ik lag rustig op de vensterbank te luieren. Het regende buiten en er was veel wind, maar toch, ik zat veilig en droog, dus ik had niet te klagen. Zo rond zessen kwam opeens een auto aanrijden. Niet dat ik er veel aandacht aan schonk. Even mijn ogen open en klaar, weer verder doezelen. Opeens schoot er iemand uit de auto. Ik kende haar, het was mijn baasje, de jongere versie dan, of hoe noem je dat? Anyway, ze greep me vast en nam me mee in de auto. Echt, bang was ik. Altijd als ik in de auto moet, gaan we naar de dierenarts, blèh.. Heel de rit liggen zeuren dus, jee. Baasje stelde me gerust maar je kent me, koppigheid zelve. Toen ik de motor hoorde stilvallen keek ik op. We stapten uit en baasje draagde me naar binnen. Toen we boven aangekomen waren (jaa, een appartement, ben ik niet gewend hoor) kreeg ik een knus plekje en een potje met eten. Ik hou van eten, maar vroeger kreeg ik van die goedkope rommel uit de supermarkt, nu krijg ik Whiskas ja! Het was er anders wel lekker warm en knus, was wel even wennen..
Voor mensen die het niet echt snappen. De ouders van het jonge baasje (ik geloof dat ze Joycebunny noemt hier op bokt) zijn gescheiden en daarna woonde ik bij haar vader. Die had een huis, maar wij katten mochten niet binnen, nee, we moesten buiten blijven. Waarom? Wel, we hadden daar van die tapijten uit wol, en daar gingen we dan aan krabben. Dat mochten we niet en dus mochten we ook niet naar binnen. Niet dat we het slecht hadden buiten, we kregen veel eten, maar toch mis je de warmte van binnen wel. Nou ging de grote baas verhuizen, en wij konden niet mee (nieuwe huis had honden, tja, en je kan al wel raden dat we niet zo op elkaar gesteld zijn), dus moesten wij met z’n drieën een nieuw baasje vinden, Snoopy, Chiquita en ik. Nou wou kleine baas’ moeder mij wel adopteren. De jonge baas’ zus adopteert de anderen.
Beetje warrig verhaal, maar je kan begrijpen dat ik een beetje verward ben na wat er vandaag allemaal is gebeurd. Nou, bij de nieuwe bazen mag ik niet klagen! Een eigen etensbak, een sexy roze halsbandje met belletje (zelf gekozen door het baasje. Vond ze best schattig, zo voor een stoere kat als ik), lekker plekkie op de bank, een luxe kattenbak en binnenkort ook een privé (jaja, van mij en niemand anders!) krabpaal. Ik hou van het leven als oude stoere kater!
Nu lig ik dus lekker te luieren op mijn plekje. Af en toe bedelen voor aandacht. Lekker kroelen bij de baasjes. Nee echt, dat was die schokkende rit wel waard. Maar, ik ga jullie laten lieve fans, lekker verder dutten, tot de volgende keer!
______________________________________________________________________________________________________________
wordt nu lid van Johnny's exclusieve fanclub!

- Joycebunny