[SCH] Karan en Kiddy acryl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

[SCH] Karan en Kiddy acryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 04:13

Nadat ik Caspar heb geschilderd kreeg ik de smaak een beetje te pakken. Ik was begonnen met mijn eigen paardje. Maar dat was nog best lastig. Ten eerste omdat ik hem zo goed ken. Ten tweede omdat de foto erg onscherp was. Toch was het een mooie oefening.

Afbeelding
Karan op canvas board, 30x40 cm

http://www.denieuweark.nl/images/stories/art/3240.jpg
originele foto

Terwijl ik bezig was vroeg een stalgenootje of ik haar paardje ook wilde schilderde. Ik heb de opdracht aangenomen. Ik wil wel weer vaker gaan schilderen en zo kan ik mooi oefenen. Als ik dan in ieder geval alle onkosten eruit heb....

Maar terug naar het schilderij. Dit keer heb ik op doek gewerkt en een maatje groter. Namelijk 40x50. Het voordeel is dat je zo iets meer detail kan aanbrengen en het nadeel is dat je wat meer detail moet aanbrengen.

Verder is Kiddy up Go zwart/bruin. Op de foto nog behoorlijk bruin, maar de eigenaar wilde Kiddy graag zwart hebben. Verder heeft Kiddy een nogal lastige neus. Echt een frommelneusje en dat wilde ze ook graag terug zien.

De vorige keer vonden sommige mensen de manen wat te onnatuurlijk. Ik heb ze nu iets meer realistischer gemaakt dan bijv Caspar of Karan. Maar ik denk dat ik dat onrealistische toch mooier vind. Het geeft het iets aparts.

http://www.denieuweark.nl/images/stories/art/k3860.jpg
Foto Kiddy en uitgangspunt

Afbeelding
Schets

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Behoorlijk kaal nog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als laatste manen nog toegevoegd.

Schilderij is nog niet afgelakt. Met lak worden de kleuren wat sprankelijker en zie je iets meer contrast. Foto's zijn 's avonds binnen gemaakt zonder flits.

Ik vind bruine/vos kleurige paarden een stuk gemakkelijker. Daar heb je meer variatie met kleur. Dit moest zwart/grijs/wit zijn. Ik denk dat een tint bruin erin mooier was geweest.

P_Tries

Re: [SCH] Karan en Kiddy acryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:21

Wauw wauw wauw! :))
Net als je eerste schilderij die ik pasgeledn van je gezien heb is dit ook weer een ongelovelijk super super super mooi schilderij!
Ik ben fan van je!

Jij krijgt van mij even een pb!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:47

ik vind jou styl echt heel mooi. Ben heel benieuwd naar meer werkjes.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:23

Knap hoor!! Beide paarden lijken er echt op, Kiddy herkende ik gelijk op de schets al!! :D
Lijkt me inderdaad lastig om je eigen paard na te tekenen, maar vind hem erg lijken en goed gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:51

Heel mooi!
De oortjes van Karan hadden aan de binnenkant misschien nog iets donkerder gekund.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:09

Of blauw/rood er in verwerken :)
Zwart is vrij 'doods' als kleur. Door er blauwe/rode/paarse tinten in te verwerken gaat het schilderij veel meer leven. Ook dan zie je nog steeds een 'zwart' paard. Zwart/grijs/wit maakt dat het geheel vrij vlak aan doet. Zeker omdat de achtergrond rood is denk ik dat blauwrode tinten in z'n geheel niet zullen misstaan in deze.

Verder vind ik dit een erg leuke stijl!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 11:41

Bedankt allemaal. Is echt leuk om te lezen want soms ben ik nog behoorlijk onzeker.

Lontje: je hebt helemaal gelijk. Met olieverf gaat het bijna automatisch. Ik vond het wel interessant om een keer alleen met zwart en grijs te werken. In het oog heb ik wel bruintinten gebruikt. Maar als ik nog eens een zwart paard moet schilderen zal ik zeker meer kleur gebruiken. Alleen met grijzen is ook nog eens hartstikke lastig. Je bent vrij beperkt.

De oortjes van Karan zijn in het echie wel wat donkderder. Ik moet nu weg maar zal anders eens een foto maken buiten in daglicht. i.pv. kunstlicht, zonder flits.