[FB] Vampire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkk

[FB] Vampire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 19:35

Zelfportret :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 19-11-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [FOTO/FB] > [FB]

Vjestagirl

Re: [FOTO/FB] Vampire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:38

Ik vind het opzich een leuke foto.

Wat ik erg jammer vind is dat je irisen perfecte rondjes zijn, die ook erg abrubt stoppen. Die maakt dat de 'bewerking' goed te zien is.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 19:46

Lijkt me sterk dat ze perfect rond zijn aangezien ik mijn eigen pupil heb gekopieerd en uitvergroot en ik denk ook niet dat die perfect rond zijn :P

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:54

Vind het heel appart gemaakt,denk niet de de irisen te perfect rond zijn,maar vind het zwart dat je gebruikt hebt voor je ogen iets te hard zwart is vergeleken met de rest van de foto,wat er inderdaad voor zorgt dat de 'bewerking' goed te zien is. Vind dat ze er een beetje 'opgeplakt' uitzien.
Verder wel leuk gemaakt!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:55

Ik vind hem echt .. Niet mooi, sorry .
Vind de compositie echt bagger, je lippen lopen heel apart over, en je ogen zijn echt donkere tennisballen .

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:29

uhm het is de bedoeling van vampier zijn en dat betekend niet meteen twilight vampier :P

maar ik vind alleen je lippen er niet mooi op staan. Kan je niet gewoon gemeen lachen met een subtiele twitch door je tanden te bewerken.

Sabinee__

Re: [FB] Vampire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:40

Ik zeg ook nergens dat ze goudbruin of rood moeten zijn?
Ik vind ze gewoon donkere tennisballen en niet zo zeer OGEN .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:41

Nynkk schreef:
Lijkt me sterk dat ze perfect rond zijn aangezien ik mijn eigen pupil heb gekopieerd en uitvergroot en ik denk ook niet dat die perfect rond zijn :P

Goed. Ik zeg alleen wat ik denk. Als je het er niet mee eens bent, prima.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:14

Een waanzinnig scherpe foto +:)+

De ogen komen bij mij ook wat raar over. De randen van je irisen zijn te hard denk ik. Ook het oogwit zou naar mijn idee wat donkerder mogen. Vind hem wel heel tof! :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:58

Je tanden kloppen alleen niet :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:05

Babeth schreef:
Je tanden kloppen alleen niet :D

Bij de onderkaak zijn het ook de 2 hoektanden die langer en scherper zijn, niet je voortanden O:)

Technisch gezien, het idee is goed maar de uitwerking vind ik minder. De ogen komen bij mij onnatuurlijk over. Ze passen niet bij de rest van het lichaam. Ik denk dat als je dit 'echter/levendiger' maakt dat het dan mooi uit ziet! En de tanden kloppend maken :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:44

Een erg leuk idee! En het zeker waard om opnieuw uitgewerkt te worden.
Want aan de uitwerking ( of nabewerking ) schort hier en daar nog wat; er zijn een paar kleine puntjes die ik liever anders had gezien.

- de ogen zijn te 'scherp' afgekapt. Ik las dat je de pupillen groter hebt gemaakt en die over de iris heen hebt geplakt, nu hebben je pupillen scherpe randjes, terwijl je irissen als het ware meer uitvloeien ( hier zie je misschien beter wat ik bedoel ). Dit kan komen door je manier van selecteren, maar ook zijn je ogen nu egaal zwart, wat te hard oogt. Ik zou eerder je iris selecteren en die doormiddel van color levels en de burntool donkerder maken, met hier en daar wat lichte accentjes voor de kenmerkende lichtpuntjes die een oog leven geeft.

- De lippen komen vreemd over. Wat heb je eraan bewerkt? De kleur ziet er een beetje vreemd uit, het staat niet zo mooi bij de rest. Misschien ook omdat het aan te zijkant wat vaag lijkt uit te vloeien; het steekt iets teveel af aan de huid.

- De tanden zien er al goed uit. Ook een leuke keuze om ook de onderste tanden te verlengen.
Om even op de rest te reageren mbt het feit dat ook de onderste paar hoektanden verlengd zouden moeten zijn: als dat zo geweest was, dan had je dus 2 paar verlengde tanden op elkaar staan. Dat houdt in dat de kaak niet meer dicht kan. ;) Nu wordt dat ook al moeilijker, dat komt door de bouw van de menselijke schedel ( als je een wolvenschedel bekijkt dan zie je ook dat de tanden net langs elkaar grijpen. Die kaak is daar ook meer op gebouwd ), maar het past beter dan wanneer de tanden op elkaar zouden staan.

- De huid had ik graag nog wat witter gezien om meer het idee van een ondode vampier te verkrijgen. De aanzet van donkere wallen onder de ogen komt dan nog beter naar voren.

Verder moet ik zeggen dat het portret mooi scherp is, petje af! Dat is één van de moeilijkste dingen bij zelfportretten. Ook de verticale lijnen in het portret werken goed (je gezicht is vrij lang en smal, dit wordt versterkt door het haar dat erlangs hangt). De lichtval kijkt ook lekker weg.

Al met al een technisch zeer goed portret dat met wat extra aandacht nog beter naar voren kan komen. :)