prepareren voor olieverf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

prepareren voor olieverf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 16:21

ik wil 2 etalagepoppen beschilderen met olieverf, maar hoe kan ik ze het beste prepareren? ik heb nog spuitbussen met witte grondverf, maar moet ik daar nog iets overheen doen? of houd die olieverf daar wel op?

alvast bedankt:D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:27

Wij hebben met school met olieverf gewerkt en toen is er alleen grondverf onder gegaan :j

edit: dit was trouwens op hout :)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 18:46

suus_Mette schreef:
Wij hebben met school met olieverf gewerkt en toen is er alleen grondverf onder gegaan :j

ja daar heb ik niet erg veel aan:P want op school gebeurt er weinig echt goed en het was op hout en dit komt op plastic.

Mireille

Re: prepareren voor olieverf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:32

Misschien eerst eens opschuren? Zo'n plastic pop is natuurlijk best glad en misschien pakt de verf dan niet zo lekker.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:36

ciska_sando schreef:
suus_Mette schreef:

ja daar heb ik niet erg veel aan:P want op school gebeurt er weinig echt goed en het was op hout en dit komt op plastic.

:? En bedankt :\
Mijn olieverf schilderij is anders goed gelukt hoor en die heb ik gemaakt op school dus ik snap niet waar dit nou op slaat :\

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:39

Ik zou hem even opschuren en er dan iets van gesso overheen doen. Dit is ondergrondverf voor op een doek.
Mocht dat nou niet lukken, dan denk ik dat je een kunststofprimer moet gebruiken alvorens met olieverf te gaan schilderen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:57

Precies wat Rinske zegt, gesso erop doen.
Anders even naar een kunstenaars benodigdheden winkel gaan, en vragen wat ze daar adviseren, kan je gelijk kijken welke soorten grondverf ze verkopen.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 17:06

ciska_sando schreef:
suus_Mette schreef:

:? En bedankt :\
Mijn olieverf schilderij is anders goed gelukt hoor en die heb ik gemaakt op school dus ik snap niet waar dit nou op slaat :\

ik heb het over scholen, niet over jou, en op plastic is heel wat anders dan op een doek, want veel soorten verf pakt ook niet op plastic.

ik heb al spullen gekocht, gesso vond ik toch wat duur, dus ik heb grondverf voor plastic gehaald. (schuren en ontvetten wat ik zowiezo al van plan)

bedankt voor de tips, topic mag een slotje op:)