Normaal ben ik meer het type dat zich graag bezighoud met het 'pimpen' van spullen die ergens in-of om het huis te vinden zijn. Ik ben niet zo heel erg bezig met het pimpen van kleding ... maar voor mijn neefje van 8 die helemaal into Micheal Jackson is ... maak ik natuurlijk graag een uitzondering.

Afgelopen dagen dus druk bezig geweest met deze creatie, maar er volgt snel meer. Deze set is natuurlijk helemaal niet compleet dus ik hoop snel de foto van het broekje en blousje er nog bij te kunnen zetten.
Wat is hotfix in een notendop? HOT= heet FIXEN = maken. Alle hotfixapplicaties (ik ben groot fan van de Rhinestones applicaties maar er zijn nog héél veel meer soorten applicaties) zijn voorzien van een lijmlaagje. Door de applicatie te verwarmen (met strijkijzer of applicator) word het lijmlaagje vloeibaar. Hierdoor kan het zich dus makkelijk hechten aan de ondergrond. Na het aanbrengen de applicatie even laten afkoelen ... en dan zit het vast!
Goed vast .... ! Hotfix is speciaal ontwikkeld voor de kleding industrie ... en gepimpte kleding kan dus gewoon in de was !!!
Voor deze klus heb ik voornamelijk de applicator (slimme kruising strijkijzer x soldeerbout) gewerkt.