Beste kunstacedemie (+ werk gepost)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lessien_2810

Beste kunstacedemie (+ werk gepost)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:52

Hallo iedereen,

Er zullen hier vast wel mensen naar de kunstacedemie gaan, en mijn vraag was. Wat is nou de beste? Waar kun je jezelf nu het beste ontwikkelen? Waar word je zo min mogelijk beperkt, en waar leer je het snelste dingen van jezelf?

Ik doe nu de Eindhovense school (vooraf 2 jaar Sintlucas gedaan), op deze beide scholen word er geen aandacht besteed aan "wat je zelf nu echt wil" ik word opgeleid als grafisch vormgever, terwijl ik niets liever als kinderboeken illustreren, animatiekarakters maken en poppen ontwerpen. Helaas is hier nergens een richting voor op een school op MBO niveau.

Steeds als ik een stapje vooruit ging in deze business, moest de school me dwarszitten "je besteed te weinig aandacht aan je schoolwerk, tekenen/animeren is niet de hele wereld, je komt hier om grafisch vorm te geven en nergens anders voor". Helaas wel voor mij. Hierdoor hebben ze me een jaar over laten doen "omdat ze vonden dat ik het niet verdiende".. Terwijl ik ondertussen het voor elkaar gebokst had om op solicitiatie te gaan bij de Efteling voor vast werk.

Nu die kans verkeken is, is het me gelukt om het Animatiebedrijf van Disney geïnteresseerd te krijgen in mijn werk. Ook heb ik contact gekregen met de animator van Tim Burton voor een stage/vast werk. En dit wil ik zeker niet laten vergooien door een school. Welke kunstacedemie kan me hier het verste in helpen? Welke kunstacedemie wil in zijn leerlingen geloven? Het zijn er zo veel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:56

Ik heb me dit jaar aangemeld bij Academie Minerva in [plaats], moet nog wel een toelatingsexamendoen. Heb daar erg veel goeie verhalen over gehoord. (nu zelf nog oordelen natuurlijk). Voor zover ik heb begrepen krijg je daar erg veel vrijheid :).

Ik vind je eerste werkje trouwens erg mooi :j

janique

Re: Beste kunstacedemie (+ werk gepost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:29

Ik zit op kunstacademie Minerva, en als je daar richting illustratie kiest krijg je al veel te maken met animatie. (onze illustratie leraar kickt daar nou eenmaal op) :))
Zo krijg je al de kans om je eigen characters te animeren op de analoge manier, en hier word je verder compleet vrij in gelaten.. Ik moet zeggen dat dit in het derde jaar het meest gebeurd.. en aan het einde van de tweede. De eerste is meer algemeen, een soort orientatie. Mocht je meer willen weten laat maar horen...
Btw.. ik heb je werkjes gemist hoor op Bokt, vind je stijl echt geweldig :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:10

Wij hadden op het Grafisch Lyceum de opleiding 'visualiseren'
Fantastisch, je word gewoon simpelweg klaargestoomd voor de kinderboeken en illustraties voor tijdschriften e.d.

Jouw werk sluit daar perfect aan, jammer dat ze op jouw school niet zoiets bieden.

Ik ben niet naar het HBO gegaan (was school wel beetje zat inmiddels) dus met kunstacedemie heb ik geen ervaring)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:45

Aangezien hierover ook al een topic op STW is geplaatst en hij daar beter op z'n plaats staat, hier een slotje.