Er zullen hier vast wel mensen naar de kunstacedemie gaan, en mijn vraag was. Wat is nou de beste? Waar kun je jezelf nu het beste ontwikkelen? Waar word je zo min mogelijk beperkt, en waar leer je het snelste dingen van jezelf?
Ik doe nu de Eindhovense school (vooraf 2 jaar Sintlucas gedaan), op deze beide scholen word er geen aandacht besteed aan "wat je zelf nu echt wil" ik word opgeleid als grafisch vormgever, terwijl ik niets liever als kinderboeken illustreren, animatiekarakters maken en poppen ontwerpen. Helaas is hier nergens een richting voor op een school op MBO niveau.
Steeds als ik een stapje vooruit ging in deze business, moest de school me dwarszitten "je besteed te weinig aandacht aan je schoolwerk, tekenen/animeren is niet de hele wereld, je komt hier om grafisch vorm te geven en nergens anders voor". Helaas wel voor mij. Hierdoor hebben ze me een jaar over laten doen "omdat ze vonden dat ik het niet verdiende".. Terwijl ik ondertussen het voor elkaar gebokst had om op solicitiatie te gaan bij de Efteling voor vast werk.
Nu die kans verkeken is, is het me gelukt om het Animatiebedrijf van Disney geïnteresseerd te krijgen in mijn werk. Ook heb ik contact gekregen met de animator van Tim Burton voor een stage/vast werk. En dit wil ik zeker niet laten vergooien door een school. Welke kunstacedemie kan me hier het verste in helpen? Welke kunstacedemie wil in zijn leerlingen geloven? Het zijn er zo veel...

.