Ik ben van papier machee een hoofd aan het namaken als suprise. Nou heb ik hier geen geschikte verf voor liggen. Ik verf verder nooit dus zocht wat goedkoops op de website van bart smit(die zit hier als enige speelgoedwinkel) Daar zag ik plakkaatverf, bij deze vroeg ik mij af of ik dat zou kunnen gebruiken? Het ziet er vrij dik uit en dat is wel nodig vandaar.
TinkerTom
Geplaatst: 10-11-09 09:22
ik zou zeggen gewoon acrylverf?? heb je goedkoop bij blokker...
edit* ik denk dat plakaatverf snel gaat scheuren
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-09 09:26
maar acrylverf is toch heel licht? dan moet je volgens mij 50 lagen aanbrengen kan zijn dat ik het fout heb hoor
Plakaatverf scheurt idd heel snel, maar als je het dik genoeg opbrengt valt dat niet zo op (* denkt aan alle varkentjes, paardjes en koetjes die ze van papier machee gemaakt heeft voor Sinterklaas *). Acrylverf is wat dunner, maar dekt ook redelijk als je het niet verdunt.
Hou er wel rekening mee dat Plakkaatverf niet water vast is. Je surprise mag dan dus niet nat worden (regen) dan loopt het uit. Maar ik denk dat het geschikt genoeg is voor het doel waarvoor je het wilt gebruiken. Anders heb je nog de optie om naar de Action te gaan voor hele goedkope Acrylverf.
Wellicht is het een idee om de laatste laag papier die je aanbrengt met wit papier te doen i.p.v. krantenpapier, dan heb je al veel minder dekkende verf nodig. Succes.