Probeer meer kleurenlagen te maken. Lodewijk is roodbruin, zijn manen een lichtere tint bruin, zijn oog blauw en zijn neus een beetje rozig. Om de neus en het oog zit een zwart lijntje. De lucht is een kleur blauw en het gras 3 of 4 tinten geel/groen, en de maan wit met zwart. Dan heb ik alles gehad.
Maar als je nou eens goed naar Lodewijk kijkt (de foto) zie je alleen al in de neus donkere en lichtere rozetinten, geel en zelfs wat groen zie ik ook. En talloze kleuren die je er gewoon maar bij mag gooien om te ontdekken wat voor effect het geeft; wat kan en niet mooi is.
Zo ook de lucht die je waarschijnlijk zelf hebt bedacht (en de maan). De strepen die je in de lucht hebt gedaan (de de manenschijnen voor moeten stellen) bestaan eigenlijk helemaal niet. De lucht zelf kun je zachter maken door er met een wit krijtje overheen te gaan en het uit te vegen; dit geeft een zachter en mooier effect. En ook in de lucht kun je expirimenteren met kleuren.
De maan heeft inderdaad kraters, zoals je die getekent hebt, maar die zie je vanaf hier niet. Kijk eens goed naar plaatjes van de maan en zie hoe ze er in het echt uit ziet.
Deze tips zijn van mij persoonlijk. Ik raad je aan om je eigen stijl te ontwikkelen maar deze tips kunnen je helpen de kleuren een beetje te leren kennen. Tot slot wil ik zeggen dat je tekening wel moet kloppen (of helemaal niet kan ook leuk zijn), want in dit geval is het te licht voor als de maan schijnt (met name de lucht zou dan donkerder moeten) en de maan is te groot (dit geldt dus ook alleen als je realistisch wilt tekenen).
Hoop dat je wat hebt aan mijn tips