[FOTO] Blijdorp - foto overload!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Blijdorp - foto overload!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 10:21

Nou, ik was weer eens gister na een hele lange tijd in Blijdorp geweest, en ook sneaky een groepje fotografen gevolgd olv dé fotograaf van Blijdorp! Waar ik een boel tips van heb gekregen, waaronder deze: de foto die je ziet op het schermpje van je camera kan nooit de uiteindelijke foto zijn die je op je computerscherm krijgt. Klinkt een beetje vaag maar hij is een professional. Ook heeft hij me geholpen met wat foto's maken door wat foto's te laten zien. Kwamen alleen maar goeie berichten van... en nu jullie! Wat vinden júllie van deze foto's? SORRY VOOR DE OVERLOAD!

Afbeelding
Sneeuwuiltje (lees: Hedwig!)

Afbeelding
Ara I

Afbeelding
Ara II

Afbeelding
Poolvosje, niet helemaal wit zoals het eigenlijk hoort!

Afbeelding
Toekan

Afbeelding
Baardagame, supermacrostand hiervoor gebruikt, wilde de details mooi in beeld krijgen! (bleef ook zo netjes zitten...)

Afbeelding
Komodo varaan

Afbeelding
Nope, geen idee hoe deze vrind heet...

Afbeelding
Vogelshot, ben ik knoerdtrots op! :D

Afbeelding
Zééérrrrrrr bonte fazant! (kwam zomaar naar me toe, zeg!)

Afbeelding
Huppelepup-skink, iets met skink of zo?!

Afbeelding
Weer baardagame, super closeup!

Afbeelding
Zie boven

Afbeelding
Groene salamandertje

Nou, laat maar wat van jullie horen zou ik zeggen! Commentaar is welkom!

Oja, sorry voor de rare gelige kleur bij de baardagame, kwam door de lamp in zijn verblijf.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:04

Waarmee fotografeer je?

Ik vind de foto's niet zo heel scherp of komt dat door het uploaden?
Bij foto 2 had ik het mooier gevonden als het hele dier scherp zou zijn, ipv alleen de rug.

Verder zou ik je composities wat aanpassen, sommige foto's zijn een beetje snel geschoten. (oh leuk een fazant *klik*)

Wel leuk die koudbloedigen, vind reptielen geweldig :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:07

De enige foto die er voor mij uitspringt is het dier waar je de naam niet van weet. Daar zijn de kleuren helder en is er een mooie scherpte. De man bedoeld met op je schermpje is niet wat je op je computer ziet dat er dus ook nog een nabewerking bij komt kijken en iets wat scherp lijkt heel onscherp kan zijn!

Gr,
Vero

Overigens de poolvosjes worden steeds witter, bij mij waren die nog zwart/bruin. Is het ijsberenverblijf nu wel goed zichtbaar onder water of nog niet?
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 07-11-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:07

Nou, nog altijd met een Olympus SP550UZ! Ik heb net zolang gewacht tot de camera aangaf dattie scherp erop stond dus ik heb een vermoeden dat het door het uploaden komt! (fazant stond niet stil, draafde steeds om mij heen, dus ik MOEST wel snel zijn) Ook gaf mijn camera wat storingen gister (oa een zoomfout!)

verography schreef:
De enige foto die er voor mij uitspringt is het dier waar je de naam niet van weet. Daar zijn de kleuren helder en is er een mooie scherpte. De man bedoeld met op je schermpje is niet wat je op je computer ziet dat er dus ook nog een nabewerking bij komt kijken en iets wat scherp lijkt heel onscherp kan zijn!

Gr,
Vero

Oja tuurlijk! Was het alweer een beetje vergeten! :o

@ Vero: ijsberenverblijf was leeg en het water was zo groen als gras. Beren lagen lekker te ronken in hun winterslaap!