[SCH] Ballerina (spoed!!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

[SCH] Ballerina (spoed!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:45

Ik moest voor kunst op school 'iets' maken met het onderwerp verbeeldend lichaam. Ik heb voor een ballerina gekozen. En heb nu een ballerina getekend (op een doek van 60 bij 80) die zo staat als deze ballerina: http://www.corbisimages.com/Enlargement ... ler=search alleen dan zonder de kleding, maar gewoon een simpel balletpakje.

Alleen dit is natuurlijk nogal saai, en ik wil er iets bij, ik heb al aan sierlijke linten gedacht, maar het zusje van mijn vriend heeft pas ook een ballerina met linten gemaakt, dus dat vind ik een beetje na-aperig.. dus ik zoek iets anders..
Een rokje is niet meer mogelijk, omdat ik het al met houtskool heb overgetrokken..

(ga het overigens verfen met aquarelverf.. wat nog een hele klus gaat worden :+ )
Laatst bijgewerkt door Lontje op 05-11-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VRAAG] tag verwijderd.

LeonieL

Re: [SCH] [VRAAG] Ballerina (spoed!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:02

Mag ik misschien een foto zien?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 17:03

Die moet ik dan even maken, (niet lachen.. ik kan niet zo goed tekenen :P)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 17:09

Afbeelding

Dit is 'm... vooral die handen zijn mislukt :o

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:15

Vind hem wel leuk! Misschien heel lange haren doen.
en die rond laten vliegen zeg maar , snap je wat ik bedoel?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:23

Ik zou de handen abstract hebben gehouden, in de stijl van de rest van de tekening. Gewoon, simpel, in de stijl van de voeten. De handen doen nu inderdaad wel afbreuk aan de verder wel aardige tekening. Maar ik begrijp dat je al met houtskool aan de gang was gegaan? Dan is dat met aquarelverf moeilijk 'op te halen'. Ikzelf had vanuit dit punt waarschijnlijk gekozen voor olieverf oid waarmee ik ook de houtskool weer kon verbergen, dan had ik de bestaande lijnen hetzelfde gehouden, gekozen voor duidelijke kleuren en inderdaad zoals hierboven al werd geopperd een waaier gemaakt van de haren/rok in bijvoorbeeld verschillende sierlijke banen .. ik zie het al helemaal voor me .. :D .
Als je voor de aquarelverf gaat zou ik zo simpel mogelijk doen, zodra je daarmee 'moeilijk' gaat doen gaat het juist vaak mis. Eenvoudig, less is more.

edit: o, en succes!! laat je het resultaat ook even zien?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 17:34

Tja, ik had vanmiddag voor een aardig bedrag aquarel verf gekocht.. dus zou zonde zijn deze nu niet te gebruiken... Heb ook al een stukje van de arm (waar de haren doorheen moeten wapperen) 'gehoutskoold' dus hoop dat ik dat nu een beetje weg kan krijgen.. Het 'pakje' word in ieder geval licht blauw.. en ga dan nog proberen die wapperende haren. :)

Baal ook echt heel erg van de handen, had er niet goed over na gedacht... als iemand een manier weet om het te fixen? :)

Bedankt voor de reacties

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:41

Het omhooggegooide been is alleen minstens een derde langer dan het been op de grond ;)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:48

Misschien kan je het pakje volsmeren met lijm en dan met glittertjes eroverheen?

Succes

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:52

Je kan wel zo;n tutu maken, die er uit komt zetten zeg maar. dan schilder je er zo gewoon mooi in en dan een rokje van tulle dat er uit komt zetten. Weet niet of je dat een leuk idee vind?

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:40

vinurr schreef:
Tja, ik had vanmiddag voor een aardig bedrag aquarel verf gekocht.. dus zou zonde zijn deze nu niet te gebruiken... Heb ook al een stukje van de arm (waar de haren doorheen moeten wapperen) 'gehoutskoold' dus hoop dat ik dat nu een beetje weg kan krijgen.. Het 'pakje' word in ieder geval licht blauw.. en ga dan nog proberen die wapperende haren. :)

Baal ook echt heel erg van de handen, had er niet goed over na gedacht... als iemand een manier weet om het te fixen? :)

Bedankt voor de reacties

Houtskool kun je makkelijk wegkrijgen met kneedgum! ;)
Ik vind het wel een leuke tekening! Maar idd dat been & ik vind de armen ook raar gebogen. Maar als je al van plan was om abstract te gaan schilderen, heb ik dat niet gezegt oké... :z
Verder zou ik met de aquarel eerst even oefenen want ik vond het de eerste keer héél erg moeilijk!
Veel succes! :D

Springruit06

Re: [SCH] Ballerina (spoed!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 22:51

Zie nu ook dat het ené been veel langer is, oliebol :( Even kijken of ik dat nog kan rechttrekken.. Ze horen overigens raar gebogen te zijn. ;) Ik ga nu wapperend haar maken, en glitterpakje is heel leuk.. alleen ik heb geen glitters en hij moet morgen af zijn. (ja dat word vannacht hard werken :P)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:48

Nou, hij is ingeleverd.. vind 'm niet zo mooi geworden, maar als ik maar een 'oké' cijfer heb ik het goed :+ Maak vanavond als ik m terug heb wel een foto.. :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:48

Heb het been overigens nog bijgewerkt.. al zie je m stiekem nog wel.. maarja beter als een heel lang been :P

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:47

Armen en benen zijn veel te lang. Aquarel gaat niet mooi zijn met deze harde potloodlijnen. Maak ze zachter met een kneedgum en dan kan je eventueel aquarellen. Succes

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:16

ben wel benieuwd naar het resultaat eigenlijk :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:35

Het is niet toegestaan huiswerktopics te plaatsen op Bokt. Wanneer iets (bijna) af is mag je om tips vragen maar het is niet de bedoeling om vanaf ongeveer het begin te vragen hoe je nu verder moet. Je huiswerk moet je echt zelf maken. Vandaar hier een slotje.