[DIGI] Tinker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[DIGI] Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 21:59

Na wekenlang zonder pc om mee te tekenen weer een opdracht afgemaakt,
het betreft de eerste zoon van onze eigen tinkerdame, Jordy.

Zitten heel wat uurtjes in omdat ik op de een of andere manier altijd weer even in moet komen als ik een tijdje niet getekend heb...
30 x 40 cm digitaal
Photoshop CS3
Wacom Volito 2

Ben zelf eigenlijk goed tevreden, vooral over de manen waar ik snel over struikel.
Minpunt vind ik dit keer de ogen.

Afbeelding

Miss_DJS

Re: [DIGI] Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:27

Wauw heel mooi gedaan! Het oog lijkt mij net iets te klein, maar verder is hij echt prachtig.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:30

wat mooi! die manen lijken net van een foto afgeknipt, dat vind ik wel het mooiste!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:38

Dat neusje is echt aaibaar zacht weergegeven!
Het kan aan mijn scherm liggen, maar bij mij is het wit in de hals wel erg dominant wit. dat zou hier wat donkerder mogen zijn.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:44

Moderatoropmerking:
Ik heb meerdere oneliners verwijderd. Graag onderbouwen waarom je iets mooi of niet mooi vind.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:43

CaPrIoLe`79 schreef:
Dat neusje is echt aaibaar zacht weergegeven!
Het kan aan mijn scherm liggen, maar bij mij is het wit in de hals wel erg dominant wit. dat zou hier wat donkerder mogen zijn.

Dank je

dat zou dan idd aan je scherm liggen, er zit wel wat contrast in hoor :D

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:46

Super mooi, lijkt wel of het gewoon een foto is ! Maak je dit alleen voor de fun, of doe je dit ook op verzoek ?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:48

Estelle schreef:
Super mooi, lijkt wel of het gewoon een foto is ! Maak je dit alleen voor de fun, of doe je dit ook op verzoek ?

veelal per opdracht :j

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:52

Heb je misschien ook een site of topic met prijzen enz :o

domme ik, zie net je site !
Laatst bijgewerkt door Estelle op 01-11-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:02

Ik vind het een mooi portret, maar ik krijg er geen wauw-gevoel bij. Ik vind het neusje, de vacht en de voorpluk heel mooi, maar het oog (wat je zelf al aangaf) en de manen (de vlecht) vind ik wat minder. Dat betekent echter niet dat het geen knappe tekening is, ik doe het je niet na :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:03

Krijg er een beetje gemengd gevoel bij..
Ik vind het een aantal losse elementen bijeen. De voorpluk, neus en bijvoorbeeld het hoofdstel zijn heel realistisch neergeleged, terwijl andere dingen (neusrug, hals en vlecht) juist meer cartoon-achtig is weergegeven.

Je zou een beetje moeten leren kiezen welke stijl je aan wil nemen, en hier consequent in blijven.

Maar: als je zoiets zou maken van mijn paard zou ik daar heel gelukkig van worden hoor!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 07:43

miek140 schreef:
Krijg er een beetje gemengd gevoel bij..
Ik vind het een aantal losse elementen bijeen. De voorpluk, neus en bijvoorbeeld het hoofdstel zijn heel realistisch neergeleged, terwijl andere dingen (neusrug, hals en vlecht) juist meer cartoon-achtig is weergegeven.

Je zou een beetje moeten leren kiezen welke stijl je aan wil nemen, en hier consequent in blijven.

Maar: als je zoiets zou maken van mijn paard zou ik daar heel gelukkig van worden hoor!

bedankt voor jullie reakties

Ik snap wel wat je bedoeld, het is niet het kiezen welke stijl want ik weet heel goed welke stijl ik wil en dat is meer tegen het realistiche aan maar het is soms erg lastig om dat vast te houden, zeker als je niet continu aan een portret kan blijven werken. :o maar ik zit dan ook nog in de leerfase dus dat komt vast ooit wel goed :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:37

Ik heb eigenlijk hetzelfde commentaar als de anderen: aan de ene kant is het heel mooi weergegeven, aan de andere kant vind ik de vlecht en het wit in de vacht iets te gemaakt overkomen.
Ik kan ook niet precies de vinger erop leggen wat het is, maar ik denk dat er wat meer schaduw in mag.

Voor een ander is het heel knap, maar ik weet dat TT een hoger niveau kan halen. Dus ik vind het niet je beste werk, maar niettemin wel heel mooi.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:32

Ik kan wel zien dat je er even weer in moest komen, je had net je eigen draai gevonden met veel kenmerkende dingetjes erin. Het lijkt of je nu op safe hebt gespeeld door heel voorzichtig en realistisch te blijven tekenen. Opzich een erg net portret maar daardoor mist het net even dat extra's wat jou vorige tekeningen wel hadden.
In de witte vlek in de nek mis ik nog wat diepte van de spieren, en de vlecht zou ik voor de vorm iets slordiger maken, zodat het niet zon gestileerd ding word. Ik sluit me aan bij duke, niet je beste werk, toch erg knap gedaan.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

Het portret is nog wel heel eigen :j toch ga ik wel mee met de bovenstaande commentaren. Toch heeft dit (op de één of andere manier) wat gestileerde ook wel iets wat interessant is, ik denk alleen dat het naar een nog hoger niveau te tillen is :j
Lekker bezig blijven, wat je hier neerzet vind ik sowieso al superknap en mooi :)

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:59

Afbeelding

ik vind hem wel erg mooi en ben er super blij mee, dit is de foto die erbij hoort.