[TEK]Mijn eerste pastel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

[TEK]Mijn eerste pastel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:33

Mijn eerste poging met pastelpotloden en pastelkrijt.

Ik weet dat hij niet heeft gedekt, waarschijnlijk was het papier te grof (knutselkarton). Heel graag tips en adviezen! Wees een beetje lief, het is dus mijn eerste poging ;)

Afbeelding

Fotokwaliteit is niet geweldig, is met de telefoon gemaakt.

LeonieL

Re: [TEK]Mijn eerste pastel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:34

Het eerste wat me opvalt ziijn z'n ogen.. Het lijken lege vlekken.snapj je? Ik zie geen iris en pupil enz.
vind het een erg goede eerste poging!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:35

Ik vind hem erg mooi, vooral de snuit,
alleen zijn ogen, daarbij sluit ik me aan bij Sprietlover.
Toch erg mooi gelukt, ik doe het je niet na :o

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:48

Oog was inderdaad een probleem, op de foto was het niet te zien. Misschien moet ik er maar een pupil en iris bij verzinnen...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:49

Dat belooft wat! Voor de eerste keer :j

Lekker door blijven oefenen, ik ben benieuwd :)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:52

super mooi voor de eerste keer! nog heel veel suc6 met je volgende kunstwerkjes!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:08

Bedankt voor de leuke reacties! Ik vind het wel fijn materiaal om mee te werken, maar een beetje grof (goedkope krijtjes vrees ik). Ben eigenlijk aan het overwegen om Derwent Coloursoft te gaan proberen, maar die zijn nogal prijzig... Volgens mij kun je daar wel preciezer mee werken.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:58

Eerste keer :wow: _/-\o_
Het oog is inderdaad echt niet goed, dat is namelijk het belangrijkste onderdeel van de tekening en straalt nu niks uit. Ik zou daar toch echt wat aan doen. Verder vind ik dat hij nogal op het groene papier is 'geplakt', misschien kun je nog iets met schaduw doen oid zodat het wat meer een geheel lijkt.
Je ziet wel duidelijk dat dit niet je eerste tekening is. Als dat wel zo is geloof ik je niet :Y)

Weet wel dat derwent coloursoft geen pastelpodloden zijn, he. Het is, vind ik, een soort combo van gewoon potlood en waskrijt (heet dat zo? Van die vette dingen). Vind het persoonlijk niet fijn werken en vind het resultaat van pastel over het algemeen ook mooier dan dat, maar velen vinden dat niet. Dus dat kan alleen jij bepalen.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:33

sammyvriend schreef:
Als dat wel zo is geloof ik je niet :Y)

Nee, niet mijn eerste tekening, dat klopt. Maar wel de eerste keer dat ik met pastel werk. Heb een keer de krijtjes en potloden gekocht omdat ze in de aanbieding waren, maar ik heb ze nu pas voor het eerst uitgeprobeerd.

Het oog heb ik veranderd, maar ben vergeten een nieuwe foto te maken. Stom. Inmiddels is de tekening ingelijst en verpakt (cadeautje voor de eigenaren van het hondje). Ik hoop dat ze hem leuk vinden :o
Achtergrond durfde ik niet meer aan, ik was bang dat ik meer zou verpesten dan goedmaken 8-)

Met de Derwents wacht ik wel tot kerst. Weet ik in ieder geval vast een cadeautje. Het lijkt me in ieder geval leuk om dat eens te proberen, omdat ik hier af en toe schitterende tekeningen voorbij zie komen. Voorlopig eerst nog maar even door met pastel. Zal binnenkort eens één van de paarden proberen, maar dan alleen het hoofd. Als hij lukt, zien jullie hem wel verschijnen ;)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:19

Heel goed gedaan, prettige verhoudingen.. nette tekening, oogje kan je al sprekender krijgen door enkel een lichtpuntje dus dat komt ast wel goed. Verder heb ik er niks aan toe te voegen.. knap gedaan!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:43

Bedankt voor je reactie! Ik heb het oogje wat donkerder gemaakt en het lichtpuntje (dat zo vaag was dat je het amper kon zien) wat lichter gemaakt. Het werd er echt een stuk beter van. Op naar het volgende project!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:21

voor de eerste x, super mooi :j
vacht zit er goed in en mooi afgewerkt
idd het oog volgende x meer af maken :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:23

jammer van at oog
woor derest vind ik m echt super :D

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 22:47

Dank jullie! De eigenaren van het hondje vonden hem gelukkig ook erg leuk :o
Ik heb nu nieuwe pastelpotloden gekocht (soft pastel van Koh-i-noor) en ben begonnen met een tekening van de kop van onze Duitse Herder...wordt vervolgd.