[SCH]Baby's first dress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

[SCH]Baby's first dress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:52

Al heel lang had ik het idee, iets te willen doen met eerste kleertjes, die je kindje hebben gedragen.
Eindelijk ben ik aan het knutselen geweest en heb het eerste jurkje van mijn dochter op een doek gemaakt. De achtergrond en letters zijn gemaakt met acrylverf. Het jurkje heb ik bewerkt met textielverharder.
Op een doek van 40 x 50.
Dit is het eindresultaat. Ik ben erg tevreden. (de foto doet het geheel niet alle eer aan, maar het gaat om het idee)

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

LeonieL

Re: [SCH]Baby's first dress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:08

Wauw! Ik vind dat jurkje, en de naam+ tekst heel mooi :D
(ook mooie foto van het kind) Maar ik vind die foto niet zo mooi verwerkt in het werkje. Misschien kan je daar nog wat aan veranderen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:52

Ik zou proberen de foto mooi uit te snijden :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:47

rebeltje schreef:
Ik zou proberen de foto mooi uit te snijden :)

Ik denk dat de foto al vast zit en niet meer bij te snijden is. Ik zou een laag doorzichtige acrylgel op de achtergrond van de foto smeren, zodat je als het droog is met een structuursponsje een laagje paarse structuur langs kunt deppen, zodat foto en achtergrond 1 mooi geheel worden. Dan ben je door die gel gelijk van die randjes van die foto af en loopt alles vlak in elkaar over.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:48

Ik had idd al gedacht nog iets met die randjes te doen. Goed idee Lau, dat ga ik proberen :j

En de foto zit al vast, dus daar kan ik verder niet meer aan knippen/snijden.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:53

Ik vind het een bijzonder mooi idee, zo'n eerste kinder kledingstukje heeft voor een moeder vaak een bijzondere betekenis..
De uitwerking vind ik alleen nog niet zo, de compositie lijkt nog wat ondoordacht, de tekst foto en het jurkje zijn nu nog onsamenhangende onderdelen.
Het zou idd al schelen als de foto netter was uitgesneden..
Maar wat ik me ook kan voorstellen is dat je bv het babytje schilderd, misschien een grote uitdaging, maar denk dat je het dan al meer tot een geheel kunt houden.. Dan kan je het portret oo naar eigen zinnen neerzetten, en storende dingetjes weglaten en zelf een kadrering kiezen.Naam en geboorte datum zou ik bij elkaar zetten en dan mooi uitlijnen, Desnoods de naam het grootst ahw als titel van het werk. Nouja, denk dat er heel veel mogelijkheden zijn om je mooie idee nog wat doordachter uit te werken. Ben benieuwd wat we nog meer gaan zien van deze serie?