[SCH] portret van een eenhoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

[SCH] portret van een eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:11

Lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb, ben ook aan ander werk bezig dat niet veel met paarden te maken heeft...

Dit is een van de hoofdpersonen uit de roman die ik geschreven heb (Vrouwe van Arak, fantasyroman), vond het leuk om er een afbeelding van te maken. Er komen er nog meer in deze serie, ook van mensen en niet zo menselijke personages. :)

Gemaakt in aquarel. De achtergrond is met zwart pastel ingewerkt voor meer verzadiging.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-10-09 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] van [AQUA] in [SCH] veranderd.

Women

Re: [AQUA] portret van een eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:27

Hij is echt prachtig!
Vind persoonlijk alleen het oog iets te opvallend... Buiten dat, wel weer een erg mooi getekend oog...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [SCH] portret van een eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:30

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Ook als je iets heel erg mooi vind is het de bedoeling dat je aangeeft waarom iets je heel erg aanspreekt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:53

Mensen van verwijderde reacties: bedankt, al weet ik natuurlijk niet wat jullie geschreven hebben. ;)

@Women: tsja, dat heeft met de lichtinval in het oog te maken en bovendien heb ik het oog met opzet zo aangezet.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:05

Hij is prachtig!
Heb je toevallig ook foto`s van hoe je dit opgebouwd hebt met die donkere achtergrond in combinatie met je aquarel, dat lijkt me heel interessant.
Heel mooi hoe je met maar een paar scherpe lijnen zo`n sterk beeld naar voren tovert. Ik moet zelf nog leren alles minder te benadrukken en dat de illusie van manen en een rug, neergezet in een paar vlakken al genoeg is.
Jammer alleen dat je zo weinig kleur in de hoorn hebt gestopt, nu duurde het even voor me opviel dat het een eenhoorn was. Vaak zie je heel wat blingbling rond de hoorn om ze juist sterk te benadrukken.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:25

Je moest het ook niet zien als commentaar... Was gewoon iets wat mij zo als een van de eerste dingen opviel. Het is ook niet storend ofzo. Ik snap de reden ook wel waarom je het zo gedaan hebt.

Neemt niet weg dat de tekening gewoon heel erg mooi is.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:27

Ontzettend mooi gemaakt!
Heb hier ook geen commentaar op, want een kleuter van 3 tekent nog beter dan wat ik op papier kan neer zetten.
Heel erg mooi gemaakt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:33

Ik vind de tekening ook erg mooi
hierboven zei al iemand jammer dat de hoorn niet zo opvalt ben ik het mee eens, misschien iets van goud kleurtje erdoorheen?

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:22

Ronduit prachtig! Ik vind het neutrale van de hoorn eigenlijk juist heel mooi..zo hou je het natuurlijk. Als een eenhoorn echt zou bestaan, dan zou ie er volgens mij zó uitzien! :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:07

Bedankt voor de reacties. :)

Over de hoorn: ik snap dat sommigen liever wat meer nadruk erop zouden willen.
In mijn roman zijn eenhoorns echter geen magische toverwezens, maar aardse dieren met heftige, ietwat rauwe emoties en zit het meer spirituele meer onder de oppervlakte zeg maar.

Dus de uitbeelding is zoals hij bij het verhaal past - of in ieder geval hoe ik denk dat het het beste is. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:09

Mooi zeg! Zo met die zwarte achtergrond en dan dat witte! Vind het geheelplaatje heel erg mooi :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:13

Met die uitleg erbij is het duidelijk. :j
Ik word zo wel nieuwschierig naar het hele verhaal.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:16

Erg mooi gelukt :)
Het oog is idd iets groot, maar ik vind dat dat wel bij deze eenhoorn past.
En ik vind de manen ook erg mooi, heel gedetailleerd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:20

Súpergaaf echt! :wow: Prachtig met die mooie lichtval, dat heldere oog en het fijn getekende hoofd. Die zachte kleuren in zijn vacht doen hem echt tot leven komen en het briesje door de manen en zijn toef zorgt dat het geen statisch plaatje is.

Hoe groot is het origineel? :)

Bijzonder combinatie, aquarel en pastel. Ik zou net zoals Capriole heel graag eens zien hoe jij je schilderijen opbouwt. :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:34

Daar heb ik jammer genoeg geen fotos van.

In dit geval ben ik begonnen met ruwe schets, a.d.v verschillende foto's, waar ik overigens de kleuren niet levensecht van heb overgenomen. Die schets heb ik verder verfijnd tot de uitdrukking naar mijn zin was.
De achtergrond heb ik vast ruw ingekleurd met aquarel omdat dat veel makkelijker werkt. Maar dat was geen foto waard hoor. :D :7

Vervolgens ben ik in verschillende lagen de aquarel op gaan bouwen, met in eerste instantie de nadruk op de schaduw/licht partijen in lichte grijstinten (ik ben verslaafd aan Davey's Grey :P ) en later werk ik dan het geheel steeds meer uit.

Pastel pas als allerlaatste, omdat dat natuurlijk betekent dat je niet meer met water op je papier kan komen. :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:14

Ik ben echt weg van jou stijl, ik zie ook hier in geen enkel minpuntje, ik zou het niet vervelend vind als deze in mijn woonkamer zou hangen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:20

wooouw!
Hij springt er hier helemaal uit, net alsof hij uit het scherm springt!
Vind hem helemaal geslaagd!
Geeen komentaar! :J

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 09:07

Bedankt! :)