[FOTO] manegepaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

[FOTO] manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:37

Een tijdje terug ben ik foto's op de manege tijdens een wedstrijd gaan maken:D en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie tips hebben.

ik heb niet zo'n hele goede camera namelijk de Canon IXUS 80IS. maar ik ben wel aan het kijken voor een betere.
hier de foto's.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:38

Er zitten een paar hele goeie foto's bij ;)
Zoals het paard dat het zand van zich af schud. erg mooi :j

cissy

Re: [FOTO] manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:14

die zandfoto vind ik ook erg mooi!
de rest niet zo, maar de manege kindjes zullen dit soort foto's van hun eigen paard/pony wel heel mooi vinden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:14

De belichting kan bij de meeste foto's beter (overbelicht). de onderwerpen zijn niet altijd interessant of staan er niet helemaal netjes op. Op foto 6 staan er twee afgehakte paarden achter en op foto 11 staat het dier er niet helemaal op.
Je zou wat meer kunnen letten op de achtergronden, ze zijn wat rommelig en druk.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:53

Goof schreef:
De belichting kan bij de meeste foto's beter (overbelicht).

hier geef ik al antwoord op : niet een super camera.

Goof schreef:
de onderwerpen zijn niet altijd interessant of staan er niet helemaal netjes op. Op foto 6 staan er twee afgehakte paarden achter en op foto 11 staat het dier er niet helemaal op.
Je zou wat meer kunnen letten op de achtergronden, ze zijn wat rommelig en druk.

het is in de wei en ik kan maar op 1 plek staan. Dus helaas kan ik hier niets aan veranderen.

foto 11 was trouwens een snelle foto wegens een bokkend paard :+

de rest: bedankt voor de reactie's. Ik ben zelf ook het meest tevreden over die foto

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:10

Hee manege de vier hoeven!! :D Daar heb ik stage gelopen en vond het er echt geweldig!!

Ik vind het leuke foto's hoor ;)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:19

leuke foto's, vooral met zo'n camera wel goed gelukt voor mijn gevoel.
vooral die foto's waar het paard het zand van zich afschud :D zelf denk ik nooit zo goed gelukt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:58

Met name 2, 4, 5 en 10 vind ik goed gedaan met jouw camera. De andere had ik zelf niet geplaatst, gewoon om de kwaliteit. Ik heb zelf een goede camera en als ik door omstandigheden niet zulke mooie foto´s kan maken, ik kan maar vanuit een perspectief fotograferen bijvoorbeeld waardoor de foto´s niet mooi uitkomen, dan plaats ik ze gewoon niet. Dat is selecteren.
Dus ik vind dat je goed op weg bent, maar voortaan als je een topic plaatst, probeer de allermooiste te selecteren waar voor jezelf geen foutjes te bekennen zijn. En dan kunnen wij juist over die foto´s misschien nog wel commentaar geven waardoor jij je weer kunt verbeteren omdat wij wel foutjes zien die jijzelf misschien niet had opgemerkt.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:18

Hee, Lauke, jij ook op Bokt? :)
Ik vind het over het algemeen best mooie foto's!
Alleen bij La Morka (Foto 12) mis ik net het laatste stukje van haar oren, erg jammer, verder is het een mooie foto!
Binky&Diesel staan er echt geweldig op, dat zand staat er heel mooi op!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 20:41

Jaimyliefje schreef:
Met name 2, 4, 5 en 10 vind ik goed gedaan met jouw camera. De andere had ik zelf niet geplaatst, gewoon om de kwaliteit. Ik heb zelf een goede camera en als ik door omstandigheden niet zulke mooie foto´s kan maken, ik kan maar vanuit een perspectief fotograferen bijvoorbeeld waardoor de foto´s niet mooi uitkomen, dan plaats ik ze gewoon niet. Dat is selecteren.
Dus ik vind dat je goed op weg bent, maar voortaan als je een topic plaatst, probeer de allermooiste te selecteren waar voor jezelf geen foutjes te bekennen zijn. En dan kunnen wij juist over die foto´s misschien nog wel commentaar geven waardoor jij je weer kunt verbeteren omdat wij wel foutjes zien die jijzelf misschien niet had opgemerkt.

volgende keer zal ik er op letten *D

bedankt voor alle reactie's :Y)