[FOTO] Ga ik al vooruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morning

[FOTO] Ga ik al vooruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 16:43

Ik wil graag goed leren fotograferen, maar daar ben ik nog lang niet.
Willen jullie me foto's beoordelen en tips geven graag een goeie feedback als je moeilijke termen
gebruikt, want ken ze nog niet allemaal. Ik had niks te doen vandaar die kader met tekst enzo erop;)

Portretten:
Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Paarden:
Foto 4:
Afbeelding

Foto 5:
Afbeelding

Foto 6:
Afbeelding

Groetjes,
Angela

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:53

Ik ga er niet eens naar kijken met dit belachelijke copyright. Waarom is dat nodig? :x
Maakt de foto alleen maar lelijker.

Morning

Re: [FOTO] Ga ik al vooruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 16:56

oke dan, daarom had ik het ook buiten de foto gezet, in de foto vind ik het nog lelijker. Waarom dat nodig is, moet je bovenaan lezen, ik verveelde me daarom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:59

Dus omdat je je verveelt verpest je je foto's?
Ik vind het echt heel erg zonde en waanzinnig storend.
Begrijp me niet verkeerd, vind het goed dat je foto's plaatst en wilt groeien, maar dit is gewoon echt heel erg jammer.

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 17:01

Oke, ik begrijp je helemaal niet verkeerd hoor, komt er alleen beetje rot uit zoals je het schrijft. Dat heb je met forums. Volgende keer zonder kader en tekst. Ben benieuwd of je dan wel is een keer me misschien advies wilt geven :) Is er misschien iemand zo
vriendelijk om tips te geven? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:36

Haha, snap ik, maar anders komt het vaak niet echt aan.

Op zich zijn het leuke plaatjes, ik mis alleen het leven in de foto's. De enige waar ik langer naar heb gekeken is 5, omdat daar iets gebeurt, je kadering is aangepast naar de beweging.
De rest is allemaal vrij standaard, alsof je ze hebt geschoten op automatisme, er niet zoveel over na hebt gedacht.
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar zo komt het op mij over. Probeer van te voren te bedenken wat je over wilt brengen met een foto. Is dat een gevoel? Een emotie? Een mening?
En probeer met dat idee in je achterhoofd te beginnen, hou dat idee altijd vast, tot je denkt; dit is het.
Het mooie van fotografie is dat je iets over kunt brengen zonder woorden, maak daar gebruik van!

Succes!

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:12

Inderdaad ben het wel met je eens, ik mis zelf ook vaak iets in me foto's. Heb er ook heel veel moeite mee om uit te leggen hoe een 'model' een bepaalde gezichtuitdrukking moet naleven. Ik ga me best erop doen en zal over een tijd een nieuw topic plaatsen ;)

Bedankt voor je opmerkingen en tips!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:08

ik vind foto vijf erg mooi en fijne sweer,
alleen ik vind foto 6 echt verschikkelijk, het is alsof ze aan de teugels hangt,
en dat maakt de foto erg onvriendelijk vind ik.