[TEK] Prins

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 00:16

Druk bezig een inhaalslag te maken. Deze heb ik echter al eerder in het jaar afgewerkt. Wederom Derwent Coloursoft op 25 x 35 cm zwart fotokarton. Foto is niet zo goed gelukt -O- . Achteraf gezien heb ik te weinig tijd genomen om een goede foto te maken. Tekening is al weg, desondanks zijn alle tips en commentaren welkom.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Prins

Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:09

Wow! Heel gaaf! De glans vind ik zo mooi gedaan en de kleuren... net een foto!

Om nog iets van onderbouwende kritiek te geven: het lijkt alsof z'n pootjes niet gelijk zijn: alsof z'n linkerpootje hoger staat. Dit komt doordat je alleen onder de pootjes zelf ondergrond hebt getekend en niet helemaal hebt doorgetrokken... snap je wat ik bedoel? Het klopt wel hoor, maar doordat je de ondergrond zo hebt gedaan, vertekend het. Ik had de ondergrond anders gedaan dus. Maar dit is mierenne****.

Kwal

Re: [TEK] Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:30

Mooi hoor! Niks op aan te merken, behalve dat ik de kop een beetje 'raar' vind lijken, het loopt niet helemaal lekker, snapje? :)

Enne, moet er geen [WIP] na [TEK]? O:) Aangezien het een paar stappen zijn :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:34

Wat een grappig hondje! Ik ben niet echt bekend met de verhoudingen van een hond van dit ras, maar hij ziet er leuk uit.
Echt zonde dat je niet even meer tijd voor de foto hebt genomen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:33

xDonja schreef:
Enne, moet er geen [WIP] na [TEK]? O:) Aangezien het een paar stappen zijn :D

Een work in progress is het wanneer er steeds een stap geplaatst wordt. Hierin staat direct het eind resultaat, dus dit is geen WIP topic. :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:38

Erg mooi weer Lon, zoals we van je gewend zijn. :) Het lijkt wel of de (voor ons) rechterwang iets te groot is? Hierdoor lijkt de kop wat uit verhouding te zijn.
Je kleur- en contrastgebruik is zoals altijd weer super. Knap werk. :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:21

Allereerst, erg goed werk weer. Heel mooi hoe jij zon kortharige hond zo glimmend en toch ook harig op tekening krijgt. anatomisch gezien vind ik hem erg goed, botten en pezen zijn in zijn lichaam erg goed neergezet. Op de kop mis ik dit wat, er mist wat structuur. Denk dat het dus niet aan de breedte ligt, maar
daaraan :j Maar desalniettemin ben je weer lekker op weg, en is Uk weer compleet :o
op zijn kop waardoor de rechterkant wat vlak lijkt en je de vorm van het hoofd wat kwijtraakt. Het begin van de bovenlip lijkt voort
te komen uit de zijkant van de hondenkop terwijl dit normaal gesproken niet op gelijke 'hoogte' zit vanaf de voorkant

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:20

Dank jullie wel voor de tips! Ik neem ze zeker mee naar de volgende tekening. Als ik me niet vergis is dit een (kruising?) Staffordshire Bullterrier? Of hij raszuiver is of niet weet ik niet.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:49

Waar blijven die reacties? >;)

Mooie tekening weer in jouw kenmerkende stijl. :j Ik vind zijn blik een beetje expressie missen, maar volgens mij hoort deze oogopslag wel bij dit type hond. De schaduwen met blauw en roze op zijn borst vind ik erg mooi gedaan, hij lijkt daar een hele zachte vacht te hebben. Op het eerste gezicht vond ik de pose een beetje vreemd, doordat zijn rechter achterpoot zo ver naar voren staat lijkt het of de kont wat naar de kijker gedraaid is. Misschien zou je dat effect kunnen verminderen door de losse 'eilandjes' van schaduw rond zijn poten aan elkaar te verbinden, dan staat hij iets gelijker.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:19

Een echte Lon weer, heerlijk om even mee te mogen kijken :j
Wat jij met die potloden kan; ik blijf het bijzonder vinden!
Ik sluit me wat betreft het commentaar over de kop aan bij Niek, maar wil daarbij wel de kanttekening plaatsen dat het ook wat aan de foto kan liggen. Ik heb het werk van Lon in het eggie mogen zien, en vaak is het zo gedetailleerd en "gelaagd" dat is echt onvoorstelbaar. Ik weet niet of de foto het werk wat dat betreft recht doet?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:36

Wat weer een super werk Lon. +:)+ de vacht de verhoudingen botten en spieren alles klopt. De structuur van de vacht is echt mooi. Het enige wat ik er aan zie is wat al vaker genoemd is de rechter wang. :j

Ik ben ervan overtuigd dat de foto je tekening geen recht doet en dat die in het echt dus echt mooier is.