Verschil tussen compacte en spiegelreflex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Verschil tussen compacte en spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:38

Hoi,

al enige tijd ben ik bezig met fotografie (zoals elke paardenhouder denk ik ;) ), maar momenteel werk ik met een compacte Panasonic DMC FZ28, het is wel een bétere compacte.

Ik heb deze uit nieuwsgierigheid eens te koop gezet en heb er een leuk bod opgehad dus ik wil overgaan op spiegelreflex, maar mijn man twijfelt of spiegelreflex wel beter is dan een gewone. Aangezien hij er nog niet zo voor is, wil ik graag weten van andere bokkers of een spiegelreflex effectief is wat wij ervan mogen verwachten?

Is een spiegelreflex echt zoveel meer/gemakkelijker/interessanter dan een gewone?

Ik heb namelijk zelf al schitterende foto's genomen met mijn toestel, maar zie hier ook prachtige foto's voorbijkomen met spiegelreflex, die overduidelijk beter zijn dan de mijne.

TE5

Re: Verschil tussen compacte en spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:42

Spiegelreflexcamera's zijn zeker niet makkelijker :)
Ook krijg je er niet automatisch mooiere foto's mee, dat ligt aan degene die de foto maakt.
Een spiegelreflex heeft alleen wél veel meer mogelijkheden,
als je je daar in verdiept en er gebruik van maakt kán je dus wel mooiere foto's maken dan met een compactje :)
Interessanter is het zeker (vind ik dan :+) sowieso al omdat je veel meer mogelijkheden hebt.

O, en qua kosten moet je niet denken dat je er met de body (= de camera) bent,
de lenzen kosten al makkelijk meer dan de camera zelf..

Ik heb trouwens geen ervaring met digigale spiegelreflexjes hoor,
alleen met analoog.. :)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Verschil tussen compacte en spiegelreflex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:51