[DIGI] Lucy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI] Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:06

Ik ga mijn eigen digitale kudde droompony's fokken :Y) . Een mixje tussen welshponies, tinkers en quarters/paints. Alle mogelijke kleuren en allemaal splashed white en/of sabino (dus veel wit, blauwe ogen en soms stekelhaar) Wat wil je nog meer? :9

Hierbij stel ik jullie voor aan de eerste fokmerrie: Lucy
Ondanks dat ik niet van Perlino hou is het een geweldige kleur om mee te fokken, en ik moet zeggen, het staat haar erg goed :D .

Afbeelding

Programma: Adobe Photoshop CS3
Tablet: Wacom Intuos
Formaat: 50x30cm 300dpi (excl. de witte rand)
tijd: uurtje of 5-6 verspreid over een paar dagen
Te koop? Ja er zijn prints beschikbaar vanaf 15 euro, pb voor meer info ;) .

Iets grotere versie en close-up zijn te zien op mijn website: http://www.dejart.nl

Anoniem

Re: [DIGI] Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:09

Geweldig, wat mooi gedaan zeg! Ben erg benieuwd naar de rest van de kudde :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:13

Ik vind haar vacht wat donker voor perlino.
Maar mooi passend portret bij je voorgaande en een leuke compositie zo. Weer een hele nette van jouw hand en het leukst vind ik dat kleine witte accent op haar oor. :D
Ik vind hem verder erg natuurlijk overkomen, ondanks de donkere vachtkleur tov de manen (maar goed, perlino's kunnen qua kleur onderling nogal verschillen dus leve de artistieke vrijheid). Mooi contrast tussen het paard en de achtergrond, al staan ze nu wel erg los van elkaar misschien? Edit: aan de andere kant komen haar vachtkleuren wel weer heel mooi terug in de achtergrond (subtiel). :j

Weinig commentaar verder hoor. Meer, meer!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:15

Ik ben erg benieuwd naar de dekhengst!!!

Super net werkje weer, niets anders van je gewend :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:19

wow ik heb eigenlijk geen commentaar, hoog kwijlgehalte weer enne .......

gefeliciteerd met je eerste geweldige fokmerrie :D :o :9

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:24

Bedankt :D . De vacht is idd wat donker, heb ik express voor gekozen zodat de aftekeningen wat duidelijker zijn. Ze zijn er wel zo donker, meestal in de wintervacht maar de lichtere tint met oranje peenhaar komt vaker voor, alleen dat vind ik al helemaal niet mooi :') .

Wat betreft de achtergrond klopt ook := , die was eerst bruin en heb ik later veranderd omdat het te mannelijk overkwam, maar de tinten in de vacht zijn niet meeveranderd dus dan lijken het idd meer twee losse elementen. Maar niemand anders die dat opmerkt, sshhhh :P .

De hengst moet ik nog even over nadenken, denk dat de volgende ook een merrie wordt. Maar ik er al naar uit om de baby's te tekenen :D . Heerlijk om je fantasy zo de vrije loop te kunnen laten :)) .

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:29

Ik reageer eigenlijk nooit in topics op dit subforum, wegens lack of experience, maar jemig, wat allemachtig mooi! Dat oogje, die hals, de manen, de neus, de kleuren. Wauw, wauw, wauw, ik kan er wel naar blijven kijken! Als je dit toch van mijn paard zou kunnen maken zou ik er wel meer voor neerleggen dan maar 15 euro!
Echt ontzettend mooi.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:47

Prachtig! Ik zag em ook al op DA. Echt geweldig!!
Ik vind de kleur super, het contrast is echt heel mooi.

En ik ben ook benieuwd naar de rest van de kudde :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:51

Ik ga met de rest mee...echt heel mooi gedaan. :j
Heel aansprekend paard met prachtige blauwe ogen.

Ben ook erg benieuwd naar de volgende merrie.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:55

Ja maarja, IP,
Geen baby's zonder hengst he ~~}>

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:08

Bedankt allemaal, het blijft een aparte kleur en niet veel mensen houden van blauwe ogen dus ik was bang dat anderen misschien een lelijk monster zouden zien ipv de knappe merrie die ik erin zie := .

Myour: voor een opdracht van een eigen paard moet je er ook wel een nulletje achter plakken, printjes zijn goedkoop, opdrachten niet := .

Miek: De hengst moet wel perfect zijn, ben er nog niet over uit welke kleur en wat voor aftekeningen. Zullen ook vast wel meerdere hengsten komen maar de eerste blijft toch moeilijk := . Misschien gewoon Lodewijk sokken en zijn afgeknipte delen eraan tekenen, perfecter kan niet toch O:) .

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:15

Dan ga ik nog wel even doorsparen hihi, zou dit wel heel graag willen. Je hoort nog wel van me over een tijdje.
Ik ben benieuwd naar de volgende merrie of hengst :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:22

Ik wou zeggen,
Lodewijk zou er goed bij passen :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:27

Wauw, wat een knallend portret! Heel fris :j Ik vind dit weer echt een werk van jouw hand. Oogje springt er mooi uit en ik ben helemaal weg van de kleuren. Ik kreeg toch gelijk een 'Lodewijk!' gedachte. :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:26

:+: Ze is prachtig. Wat een mooie plaat zeg. Haast mysterieus zo met haar neusje verstopt. De kleuren zijn erg mooi en komen zo als Josav al aanhaalt heel subtiel terug in achtergrond en vacht. Het hoofd vind ik erg mooi en leuk gedetailleerd. Dit vind ik ook een van je betere ogen. Er zit leven in en het springt er echt uit. Het springende stukje manen boven bij de oren geeft het geheel een dynamische touch. Mooi werkje IP. :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:17

Ik ben ook verliefd op tinkers en Welsh pony's :D Dus ik ben erg benieuwd hoe je fokkerij uitgroeid!
Deze vind ik zeker weer gaaf. Het accent bij d'r oren :+:
De achtergrond vind ik eigenlijk wel wat hebben.

Als ik wat zou zeuren, dan zou ik zeggen dat ik de voorpluk minder mooi uitgewerkt vind dan de staart en manen. Maar ik zeur niet, want hij is gorgious! :Y)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:51

Heel héél mooi :j . Prachtig getekend! Ook ik vind het heel knap hoe je een droompony zo mooi realistisch hebt neer kunnen zetten.

Petje af trouwens ook voor je achtergrond, die vind ik echt WAANZINNIG!!!!! :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:12

jeetje ip echt prachtig !
heel leuk idee ook :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:28

Hier hou ik van. Bestond deze maar in het echt. Echt een knap dier. Respect dat je zo kan tekenen op pure fantasie. :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:48

Gaaf dat je een eigen kudde gaat fokken!
Ik heb het gevoel dat je allemaal Lodewijkjes in verschillende maten en kleuren tevoorschijn gaat toveren.
Als je een keer iets anders zoekt heb ik nog wel hengsten voor je in de aanbieding. :+
Hoe langer ik naar deze kijk, hoe mooier ik de achtergrond erbij vind passen. Dat blauwe bij de blauwe ogen en het witte, en die andere tinten versterken elkaar, zodat de vachtkleur er sterker uitspringt.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:50

super leuk idee! zoiets heb ik een paar jaar geleden ook gedaan alleen dan met plaatjes van internet...dit is natuurlijk veel leuker!

veel succes!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:17

Oef, dat is wel een knap paardje geworden! :+: Prachtig zacht neergezet, ze glimt en is realistisch maar toch met jou typische en vooral erg mooie toets.
Ik vind de achtergrond juist aansprekend doordat het misschien niet helemaal een geheel is. Ik zat meer even te kijken naar de halsspier aan de onderkant, vraag me af of dat helemaal kan kloppen. Maar dat is mierenneuken.. :j sfeervolle plaat weer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:01

Wat ben ik altijd weer blij als ik een topic van jou zie verschijnen hier :D En deze stelt weer niet teleur. Ik ken er dan niet veel van, maar ik vind 'm super. Erg sprekende pose en prachtige achtergrond qua kleurenpalet :j

Even off topic, maareuh: is Lodewijk eigenlijk ook een sabino?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:52

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb het gevoel dat je allemaal Lodewijkjes in verschillende maten en kleuren tevoorschijn gaat toveren.
Als je een keer iets anders zoekt heb ik nog wel hengsten voor je in de aanbieding. :+

Ik zat idd pas op de fiets nog te denken dat ik idd niet alleen maar witkopjes moet maken, is te Lodewijkerig := . Maar ik heb al een aardig idee voor de eerste hengst en wonderbaarlijk genoeg ook al een naam, dat vind ik nog altijd het moeilijkste, een naam voor mijn werk of chars verzinnen :') .

En als je er ook extra tijd (en een dikke dosis pijnstillers :+ ) bij hebt wil ik me best aan die fotogenieke hengsten van jouw wagen, die zijn echt goed voor leuke actieve poses :D .

@ janique, daar ging het idd verkeerd := . Soms ga ik te technisch denken, ik wéét dat daar een schouder zit dus die vorm zet ik er neer, maar dan de verandering van de draaiende hals en daarmee het vet spieren en huid en dan de lichtval erbij, dan gaat er iets niet goed in mijn hoofd en loopt alles door elkaar :') . Maar door de sfeer (en wat andere kleine truukjes) vallen zulke dingen ook niet meteen op gelukkig := . En het scheelt dat ik met het hoofd dan weer geen problemen heb om die correct te tekenen :+ .

@ Mientjeuh, Lodewijk heeft ook sabino :j , splashed white heeft hem zijn vele wit en blauwe oog gegeven en sabino heeft het wit versterkt en stekelhaar door zijn vacht gegooit (wat met elke verharing meer wordt en heel lelijk onregelmatig verdeeld is :( )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:25

Wauw prachtig! echt super mooi getekend. Ook de achtergrond vind ik er heel mooi bij! Denk dat je zelfs van een lelijk dier nog een mooie tekening kan maken haha.