Hoe een verhaal schrijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Hoe een verhaal schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:46

Ik weet niet of je hier een topic met een vraag mag plaatsen over schrijven. Zo niet, zouden jullie dan willen aangeven waar het wel kan?

Ik heb vroeger altijd veel verhalen geschreven. Dingen die ik fantaseerde, die ik droomde, gesprekken ik half had gehoord en waar ik een eigen draai aan kon geven. Het ging vanzelf, maar de laatste tijd dus niet meer. Mijn gedachten zijn leeg, mijn dromen zwart en nou ja, het lukt niet meer, terwijl ik het schrijven zelf nog even fantastisch vind als altijd.
Dus nu was mijn vraag; hoe beginnen jullie met het schrijven van een verhaal? Hoe bedenken jullie het onderwerp, de inleiding, de verhaallijn of beginnen jullie zomaar en dan maar zien waar het schip strand? Ik kom er namelijk echt niet uit, het lukt gewoon niet en ik wordt er helemaal geirriteerd door. :P

Kortom; wat is jullie stappenplan voor het schrijven van een verhaal? (Of zouden jullie mij - en anderen - aanraden?)

Groetjes!

_Charlotte_

Re: Hoe een verhaal schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:13

volgens mij kan je hierover ook best veel op google vinden.. moest een paar jaar geleden namenlijk een opdracht over boeken schrijven maken voor school en heb toen heel veel informatie gevonden op internet + veel info over bekende schrijvers die tips geven ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:28

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:04

Mireille, sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen, maar aan de link heb ik wat. Is het mogelijk een topic te sluiten, of moet dat officieel gedaan worden? Aangezien mijn topic dus blijkbaar overbodig is..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:34

Ik snap precies wat je bedoeld. Je droomt niet meer als je slaapt. Heel beangstigend omdat mijn dromen mijn toevluchtsoord zijn. Luister muziek dat je inspireert, doe dingen waarvan je denkt dat het je zal inspireren.