[DIGI] Buckskin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Buckskin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:07

Stomme titel, help me een goeie verzinnen. :))

Hier weer een snel werkje van mijn hand, gewoon van een random paard, zit geen gedachte achter. Heb een andere stijl uitgeprobeerd en die bevalt me wel, met name voor de schaduwen op het hoofd! :j
Zelf vind ik het wel een poepkleur geworden, al kom ik daar nu pas achter. Paard is veel te geel. Ik zal kijken of ik dat aan kan passen.

Heb dit werk in de nacht gemaakt (5u online gezet op Deviantart), ben ziek en heb ook veel wazig gezien, er zullen dus hoogstwaarschijnlijk foutjes inzitten. Wil dit niet als excuus gebruiken, maar, ik doe het toch. :+

Afbeelding

4 à 5uurtjes in Photoshop.

Link naar Deviantart: http://www.jiphorse.deviantart.com

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:36

nou ik vind hem erg gaaf!!!

misschien wat grote oren en een iets teveel uitstekende neusrug maar verder weinig commentaar wat mij betreft , super gedaan!!

_Denise_

Re: [DIGI] Buckskin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:47

Bedankt! Ja, het is een beetje een grof hoofd geworden inderdaad. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:49

Ik wilde het net zeggen van de oren maar verder erg netjes..
Oh, en ik mis de voelsprieten of hoe die dingen ook heten..en wimpers. Maar dat heb je misschien expres gedaan...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:52

Weer super mooi Denise! Vind dat grove hoofd juist leuk met die grote oren, dat past bij elkaar! :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:04

Wauw hij is echt gaaf getekend! En zijn oren, hihi, die vind ik wel leuk :D .
Zijn neus is trouwens ook echt súper getekend :j .

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:14

Wauw, wat ontzettend gaaf! Tips kan ik je niet geven, ik vind hem geweldig.

Hoe maak je zoiets? Staat er ergens een tutorial filmpje ofzo online? Maak je dit met een tekentablet?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:55

Heel mooi. Fijne kleuren en lekker karakteristieke kop, die grote flappers passen er juist perfect bij :D .
Hele fijne stijl, wil ik wel meer van zien :j .

En als je hem bruin maakt een kolletje en lange manen geeft is het echt precies Lodewijk zijn weidemaatje :)) .

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:50

Hartstikke mooi, worden er zo weinig reacties meer geplaatst op UK? :+ Hij is met 8 reacties al bijna van de eerste pagina af!

Ik had hem op dA al gezien, ik denk dat to de betere digi-tekenaars hier hoort. :j Goed zelf neergezet, en hij is ook "scherp" (d.w.z. niet zo geblurt/geveegd). De vorm van het hoofd klopt inderdaad niet helemaal, met name de scherpe lijn die van onder het oog parallel aan het jukbeen loopt; niet dat dat heel veel afdoet aan de uitstraling van je werk overigens. :)

Ik twijfel een beetje of ik de kleurstelling nou mooi vind of niet... Aan de ene kant heeft het iets antieks, maar aan de andere kant vind ik doordat je ook in de achtergrond zoveel bruin (tegen groen aan) hebt gestopt, het geheel wel erg grauw worden. Wel vind ik het erg mooi hoe hij door de iets aangezette schaduw in de achtergrond daar helemaal los van komt.

Flaporen zijn lief. :+:

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:28

even een vraagje:
Als ik met ps teken en het uiveeg kijk ik er zo doorheen en jij hebt het wel mooi in elkaar overlopen mijn vraag is dus hoe doe je dat?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:44

Bedankt Elanor!
Ik ga volledig met je mee wb je commentaar over de kleuren. :j Ik bekeek hem trouwens vd week op de schoolcomputer en daar zijn de kleuren nog viezer dan op dit scherm, haha. Vind het zelf wel een uitstraling hebben van een soort olieschilderij, dat donkere, vandaar dat ik het lekker zo heb gelaten. Scherpe lijn onder het oog zit ik ook vreemd naar te kijken.

@Ietjelover: Uitveeg? Gebruik je de smudgetool? Die gebruik ik niet. :) Dat veegt details uit en het wordt blurry. Ik gebruik gewoon een normale brush en daar laat ik het mee overlopen. :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:16

Leuk dat je niet hebt gekozen voor het standaard arabierenhoofdje waarbij alles perfect is alsof het een barbiepaard is, maar voor een hoofd dat niet standaard is, maar waar veel karakter vanaf straalt. De groffe neuslijn en zijn lange oren maken het helemaal af.
De manenkam zou nog wat strakker mogen. Dit koppie lijkt me ook geweldig tonen als je hem een dikke speknek had gegeven.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:18

Mooi hoor Denise! Ik doe het je niet na. :n

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 03:43

erg mooi, lijkt alsof hij zo kan bewegen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:17

Knap stukje werk zeg!
Ik vind hem erug orgineel, die grote oren maken hem hip :D