Amanda schreef:Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic verder. Zoals aangegeven is Fotokunst voor onderbouwd commentaar op de geplaatste foto's. Een discussie zoals er nu gaande is, is op Bokt niet op z'n plaats. Een algemene discussie is prima. Alleen nu worden de reacties erg persoonlijk en dat is niet bevordelijk voor de sfeer op FK/Bokt.

Moderatoropmerking:
Hierbij wil ik nog aanvullen dat het vaak beter is om even te TEM'en als je van mening bent dat materiaal niet op FK hoort. In sommige gevallen kunnen we daar geen onderscheid in maken (bv kwaliteit), maar als het aan komt op de intentie van de TS om iets te leren en commentaar te ontvangen dan kunnen we daar zeker naar kijken. Er zijn een aantal regels en richtlijnen afgesproken waarin staat dat het wel de intentie moet hebben iets te leren, als je wat op FK wilt plaatsen. Het is voor iedereen prettig om die te handhaven. Het heeft immers ook geen nut om naar foto's te kijken en daar op commentaar te geven als je de indruk krijgt dat het eigenlijk geen zin heeft om te reageren.
Daarnaast wil ik zeker ook aangeven dat het geen zin heeft om iemand persoonlijk aan te vallen. Dat komt vijandig en vervelend over, terwijl we (denk ik..) toch graag Bokt gezellig willen houden. Persoonlijke, oude, geschillen kunnen beter per PB besproken worden. In een topic dat soort zaken bespreken, of reageren op een manier die te herleiden is aan oude geschillen is echt niet de bedoeling. Het is voor iedereen vervelend.