[FOTO] Play the bass

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

[FOTO] Play the bass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:30

Technisch waarschijnlijk niet goed en ga zo maar door ....
Maar ik vond deze foto's zelf gewoon heel mooi .
Dit is de bassist en zanger van mijn vriend's band en ik ga graag mee om een beetje te oefenen met foto's maken .
Ik ben geen prof (zoals je ziet :D) en ik fotografeer met een geleende camera maar ik vind het daarom niet minder leuk om te doen .
Ik ga ook zeker vaker mee dus alle tips zijn welkom :D .

Afbeelding

Afbeelding

pinkie87

Re: [FOTO] Play the bass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:19

jammer dat zijn gitaar er niet helemaal op staat en zijn hoofd op de 2de foto
verder vind ik het nette foto`s omdat het niet makkelijk is om met deze omstandigheden te fotograferen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:51

Dank je wel voor je reactie
Ik hou juist wat minder van de geijkte dingen maar snap je commentaar zeker (het is een bas :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:32

Jammer dat de Exif niet is bijgesloten, was wel benieuwd naar de lichtomstandigheden :)

Moet eerlijk zeggen dat ik ze beiden niet zo vind. Vind ze nogal saai/standaard. Ik mis juist de spannende compositie, interactie, actie, emotie, wat dan ook, *iets*.

Verder: meestal ben ik niet zo'n fan van flitsen bij concerten, tenzij op zo'n manier dat het niet ten koste gaat van de sfeer. Jammer dat je de sfeer er hier nogal uit hebt geflitst. TIpje: subtiele flits, langere sluitertijd.

Afhankelijk van de hoeveelheid frontlicht en beweging van je onderwerp kun je een sluitertijd gebruiken van ongeveer 1/100 (bij veel frontlicht en beweging) tot soms wel meerdere seconden (bij totaal geen frontlicht; de hoeveelheid beweging doet er dan niet zo veel meer toe). In feite moet je een foto met flits zien als een foto met twee belichtingen: de voorgrond wordt kort belicht door de (zeer korte) flits, en vervolgens gebruik je een sluitertijd die zó lang is, dat de omgeving/achtergrond mooi belicht wordt.

Hoop dat je er wat aan hebt, en mocht je de Exif nog voor me hebben, ben ik daar best nieuwsgierig naar :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:00

@ nouks dank je
Ik heb de foto's nabewerkt omdat ik deze stijl mooier vind , dus eigenlijk persoonlijk
Dit is ongeveer de derde keer dat ik met deze camera gefotografeerd heb dus die instellingen vinden was onmogelijk haha
Ik ben erg lang opzoek geweest naar de instellingen en die waren echt onvindbaar voor mij
De actie kan ik helaas lang op wachten bij hun haha het is een erg ingetogen band en ik was zo blij dat Jaap(de bassist dus) eindelijk eens anders op een foto stond
Denk dat ik ze daarom zo mooi vind
Fotografeerde ook zonder flits maar dit was zo moeilijk met de sluitertijd die erg lang was

Wat is exif ?

Heb eventueel de onbewerkte versie's wel voor je

Mag ik je heel erg bedanken voor je commentaar hier heb ik heel wat aan !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:01

Ik ben benieuwd naar de onbewerkte foto's! Ik PM je wel even m'n mailadres, dan zal ik direct even kijken of ik naar aanleiding van de exif (overigens: exif = de foto-informatie (ISO, sluitertijd, diafragma, wel of geen flits, witbalans, dat soort dingen) die wordt bijgesloten in de foto) nog meer tips voor je heb.

Edit: overigens bedoel ik niet dat ik per se de actie mis, maar ik mis het "gevoel". Wat dat ook inhoudt, wat dat ook had moeten zijn ;)

En misschien heb je hier nog wat aan, mocht je zin hebben in echt veel leesvoer... Handleiding popfotografie (conceptversie) die ik heb geschreven/nu aan het afronden ben voor poppodium Atak in [***]: http://www.[***].nl/weblog/200905/handl ... fotografie

Laatste edit: hier kun je zien wat ik met Exif bedoel: http://regex.info/exif.cgi?b=3&referer= ... H_0054.jpg

De informatie over de instellingen van de camera = Exif
De informatie over waar de foto gemaakt is en door wie (heb ik zelf toegevoegd) = IPTC

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:20