[FOTO] Avond schoonheden!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Talithah

[FOTO] Avond schoonheden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 17-10-09 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [FOTO] Avond schoonheden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:57

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:11

De eerste foto vind ik erg gaaf. Misschien was het iets mooier geweest als de zon op de paarden was gevallen, nu staan ze grotendeels in de schaduw maar opzich vind ik het zo ook wel wat hebben.

Foto 2 vind ik niet boeiend, foto3 zou leuk kunnen zijn maar ik stoor me erg aan de schuine horizon, ik zou deze even recht zetten als ik jou was :)

Foto 4 vind ik ook niks aan, weinig boeiende uitsnede en de schaduw op het hoofd van het paard vind ik storend.

Foto 5 is wel leuk, 6 is een beetje jammer van de vrouw&3e paard op de achtergrond, en foto 7 is wel leuk gedaan alleen jammer dat hij wat overbelicht is :)

Hopelijk kan je hier wat mee!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:45

Je horizon is scheef, je paarden staan in vreemde, oninteressante houdingen en er loopt iemand dwars door je foto.
Nee, vind ze niet mooi en ook niet interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:49

Ik vind de houding op foto 2 anders toch wel interessant te noemen :))
1 en 2 vind ik wel leuk, 1 zeker erg mooi, leuk qua licht en ik zou zeker dooroefenen. De rest doet me wat minder qua licht, compositie etc, die zijn wat minder bijzonder.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:09

WildWings schreef:
Ik vind de houding op foto 2 anders toch wel interessant te noemen :))
1 en 2 vind ik wel leuk, 1 zeker erg mooi, leuk qua licht en ik zou zeker dooroefenen. De rest doet me wat minder qua licht, compositie etc, die zijn wat minder bijzonder.

Dank je Wildwings,

Had de foto's egenlijk niet allemaal moeten neerzetten, kwam ze in mijn archief tegen van 2 jaar geleden.

ik zie ze ook niet als kunst of zo hoor en ik ben ook maar een hobbyist.
Moet alleen lachen als mensen afkraken, want dat maakt mijn foto's er niet mooier op en ikzelf word niet beter in het fotograveren.

Heb ondertussen veel geleerd maar een pro zal ik niet worden en was ook niet mijn bedoeling.

Wat ik van dit topic nu leuk vind en er van leer is dat je hier niet moeten zijn voor educatief en positief commentaar.

Afkraken kan ieder mens maar iemand op een nette manier zeggen hoe het wel moet is op zich al een kunst.

Vandaar dat ik jouw reactie zeer waardeer omdat het netjes en ook positief is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:20

Als je op mij doelt, moet je misschien nog eens goed mijn post doorlezen. Ik maak je nergens zwart en door mijn opmerkingen kun je jezelf ook verbeteren.
Waarom ik vrij kort reageer?
Omdat dit toch een stukje "kunst" op bokt is. Je geeft zelf al aan dat je het geen kunst vind, plaats ze dan niet. Fototechnisch zijn je foto's niet mooi en persoonlijk vind ik ze ook erg oninteressant, ze zijn heel gewoon.

Dat jij dat oppikt als afkraken zegt iets meer over jou en het niet kunnen krijgen van kritiek dan over mijn manier van het plaatsen.
Maar doe ermee wat je wilt, het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met wat je maakt! ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:37

Talithah, het geven van commentaar is zeker niet afkraken. En de bedoeling is juist, in tegenstelling tot wat je zegt, dat je foto's de volgende keer beter zijn als je van bokkers commentaar hebt gehad. Mijn advies is dus om niet zo snel in de verdediging te schieten, en ieder commentaar als educatief te zien. Als de onderbouwing niet helemaal naar je eigen wens is dan kun je natuurlijk om extra onderbouwing vragen of een discussie aan gaan waarom je het toch zo hebt gefotografeerd.

Goof; Dat je reactie enigzins bot overkomt begrijp je denk ik wel. Gezien je toegeeft dat de reactie vrij kort is. Je hebt punten genoemd die je storend vind maar voor een ander is het ook fijn om meteen iets te horen waardoor het beter kan. Tips zijn dus altijd welkom. Als je vind dat iets niet op UK thuis hoort dan kun je dat ook (uitgebreid onderbouwd) aangeven. Dat lijkt me beter dan er niets over zeggen en later na frustraties van beide kanten er op terug vallen. :)

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:44

Ik vind de horizon(foto 2) ook raar, misschien kun je daar iets aan doen... En de ena laatste foto dat mens... Verder vind ik het erg leuke foto's!! :D
Wel vind ik van de 1e en de 2e foto dat ze ''geplakt'' lijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:46

Talithah schreef:
Dank je Wildwings,

Had de foto's egenlijk niet allemaal moeten neerzetten, kwam ze in mijn archief tegen van 2 jaar geleden.

ik zie ze ook niet als kunst of zo hoor en ik ben ook maar een hobbyist.

Mag ik vragen wat je zelf denkt te bereiken met het plaatsen van deze foto's?
- Ze zijn twee jaar oud
- Je ziet ze niet als kunst, je vindt jezelf "maar een hobbyist"
- Je zegt zelf sindsdien veel geleerd te hebben

In hoeverre is commentaar op deze foto's dan nog relevant? Had je ze niet beter (onder de noemer "leuke kiekjes") bij ITP kunnen plaatsen ofzo?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:39

Foto 1 vind ik heel erg mooi. Alsof je de paarden zo hebt neer gezet voor een foto.

De rest van de plaatjes sluit ik mij aan bij het commentaar van Goof en Nouks. Misschien zou je de voorwaarden van foto kunst nog eens door moeten lezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:54

Misschien moet Goof dat dan ook eens doen, want haar reactie past nou niet bepaald bij een "gezellig, maar leerzaam forum". Ik vind haar reactie wel degelijk afkrakend te noemen, er staan immers alleen negatieve punten in en er staat niet duidelijk genoemd hoe het echt verbeterd kan worden.