[FB] MissDesign Flyers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

[FB] MissDesign Flyers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 21:33

Ik ben alweer een tijdje bezig met flyers maken en de afgelopen week besloot ik dat mijn portfolio uitgebreid moest worden. Dit resulteerde in 3 flyers (met verzonnen teksten ;) ) en ik ben zelf aardig tevreden, maar tips zijn altijd welkom vandaar dat ik het hier plaats ;)

Afbeelding Afbeelding

In mijn topic ([EA-CO] MissDesign. Flyers etc.) kan je mijn vorige stijlen bekijken, vinden jullie het vooruitgegaan? En is het de prijs waard(€4,50 per flyer, maar voor deze maand €2)? Ik sta helemaal open voor tips en kritiek!

Groetjes[/quote]

Faux

Re: [FB] MissDesign Flyers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:07

Is die prijs per flyer (die je in je handen hebt) of per design?
In ieder geval vind ik het zeker nog niet die prijs waard.
Om eerlijk te zijn geen enkele prijs.. Je moet nog veel leren, dit ziet er alles behalve professioneel uit. :n Ook vind ik ze nogal ordinair, maar dat is een mening.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:55

Zijn dat je eigen foto's of is er toestemming voor geven om ze te gebruiken voor een commericeel doel?
Ik vind kleur gebruik wel mooi maar niet echt een flyver, weinig informatie ook. Ik kan niet precies me vinger op leggen wat ik mis, miscchien is het de achtergrond die het zo maakt?

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:06

@ Faux, de prijs is per design ;) ik heb mijn prijs gebaseerd op wat ik o.a. allemaal op marktplaats zag. De prijzen daar zijn aanzienlijk duurder, zeker €15 per stuk en nog simpeler. Probleem is ook dat ik een tijd niet bewerkt hebt en nu pas weer een beetje op gang kom. Maar door het gebrek aan aanvraagjes, moet ik mezelf een beetje bezig houden met zelf evenementen verzinnen voor mijn flyers, niet erg motiverend. Over de ordinariteit, het kan veeeel erger en voor zover de flyers die ik bekeken heb, gebeurd dit ook wel heel vaak. Maar raad jij het aan om dan weer gratis te doen zoals ik eerst deed? Want ik maakte eerst gratis flyers, maar er zit best veel tijd en werk in, dat ik dacht dat een vergoeding wel meer motivatie zou zijn voor me.

@ 8Eveline, het zijn stockfoto's die ik heb gevonden op deviantart, ik mag ze dus bewerken. Ik werk pas een week met dit soort achtergrond, in het eerste geval ben ik er redelijk tevreden over, de tweede was een twijfelgeval voor me. En over het missen van informatie; het zijn zelf verzonnen feesten, het is best moeilijk om dj's en line-ups te verzinnen daarvoor, vandaar dat het lijkt alsof er informatie mist ;)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:15

Uhu dat begreep ik al, maar goed ondanks dat proef versies zijn voor mij moet een folder informatie geven := dus hij is nu wat leegjes.

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:13

Ik vind de tweede veel mooier dan de eerste.
Dat komt omdat die niet mooi is uitgeknipt, en je ziet precies waar het haar eindigt aan de rechterkant. Ook vind ik vooral deze wat ordinair en eigenlijk iets te druk ogen.
De tekst die erop staat vind ik eerlijk gezegd ook niet echt iets voor op een flyer, zo'n gedichtje.
De tweede vind ik mooier, wat zakelijker, maar heeft wel sfeer, deze is mooi uitgeknipt, en er staat op wat er op moet staan.
Bij echte flyers zou er dan nog wel zo kort en bondig mogelijk de informatie op moeten, maar die heb je nu niet lees ik in je post.
Het enige minpuntje hier is dat het model voor mij niet echt weergeeft wat er op de folder staat (dat geldt overigens ook voor de eerste).

Wat de prijs betreft:
De eerste vind ik de prijs niet waard sorry ;)
En bij de tweede vind ik het al iets meer in de buurt komen, maar ik zou als standaard prijs gewoon 1 à 2 euro vragen voor deze.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:34

Je motivatie moet toch zijn dat je het leuk vindt? Of niet soms?
Ik verdien mijn geld met fotograferen maar dat is niet mijn motivatie. Ik doe ook nog onwijs veel vrij werk, kost me vanalles en ik krijg niets anders dan.. Mijn passie uitvoeren. Daar doe ik het voor, dat is mijn motivatie. Als je geld als motivatie nodig hebt raad ik je aan om gewoon een andere hobby te zoeken die je wel leuk vindt. :)

En dan over het hoge ordinaire gehalte van de flyers, je kunt wel zeggen dat het erger kan, maar ik vind dít ordinair en als ik dat meld, is het natuurlijk niet echt logisch om te zeggen dat het erger kan. Joost mag weten hoe erg het kan maar IK vind dit ordinair en je vraagt wel om mijn mening.

Trouwens. Als ik het zo teruglees lijk ik nogal hard te zijn, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet. Weet alleen wel dat zodra je je in het creatieve wereldje gaat begeven, dit veelal is wat je te horen krijgt. Kritiek, kritiek en nog eens kritiek. Daar leer je van en alleen als je daar tegen kan kom je ergens. :)

Succes verder!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:41

Ik snap het zeker, ik vind het ook erg leuk om te doen, maar ik heb het gewoon een erg lange tijd gratis gedaan en omdat het animo toen best groot was en veel mensen bereid leken te zijn om er wat voor over te hebben, besloot ik een kleine vergoeding te vragen, maar nu het eenmaal doorgevoerd is, is er totaal geen reactie meer gekomen, waardoor ik een tijd niet bewerkt hebt. Want een beetje flyers maken voor niks, dat motiveert mijzelf niet echt. Maar ik ben wat gaan rond mailen naar clubs en kroegen en gelukkig kan ik als vrijwilliger aan de slag voor een best grote club binnenkort, wat me wel meer gaat motiveren. Maar ik denk dat ik hier op bokt gewoon ook weer een gratis topic open, want ik wil zeker weer die motivatie oppakken en het gevoel weer een beetje terug krijgen :j

En kritiek is goed hoor ;)

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:41

Evene ter vergelijking, dit is een van mijn nieuwste flyers:

Afbeelding

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:43

die laatste is wel ok en lijkt ergens op de andere vind ik niet zo :n
te leeg of de foto past niet bij de tekst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:13

Ik vind de laatste al meer op een flyer lijken ;)
De flyers ervoor geven mij meer het idee van een poster, zoals 8Eveline al zij, hier staat niet echt informatie op..

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:54

heb er niet genoeg verstand van je tips te geven over de prijs enzo, maar heb ook in je andere topic even alle bewerkingen bekeken. Vind vooral de keuze van de foto's vaak ongepast. De beste vind ik die van Guus meeuwis, omdat die foto's passend en echt heel goed zijn! Daardoor ook een erg goede bewerking!
Kortom, zou meer op passende en goede foto's letten!