Het prille begin...........

....... Er verschijnt al iets......

De eerste lijntjes.......

Het is al een paard...... alleen nog wat kleur en meer schaduw!
Wordt vervolgd!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

HorseyDude schreef:Tja, dat oog hè? Ik heb geen vergrootglas en dat plaatje was echt suuuuuuperklein!

JoSav schreef:De snelcursus die Duke hier geeft is mijns inziens niet een cursus hoe teken je een paardenoog maar "hoe kún je een realistisch paardenoog schetsen" en is daarin verre van absoluut en je moet je afvragen of het van toepassing is op je werk. Die vraag kun jij alleen beantwoorden, HD!
Wat is je doel met je tekeningen? Daar zijn meerdere antwoorden op mogelijk. Zet ze eens voor jezelf op een rijtje. En dan nog een vraag: wat voor commentaar wil je op je tekeningen?
Succes.
Ik weet niet precies wat HD wil bereiken en verbeteren, en aangezien ik wel de realistische kant op ga met mijn tekeningen (tja, ben ook een 13-in-dozijn-typje) kan ik alleen daarmee helpen. Maar als het niet op prijs wordt gesteld, dan hetzij zo. Weet ik dat ook weer. Hoef ik me voortaan niet meer zo in te spannen. Ik dacht dat misschien anderen er ook iets aan hadden. Ik moet weer op m'n woorden letten. Goh, bokt op z'n kortzichtigst, ik moest het woordje 'kun' er nog bijvoegen. Anders zouden mensen wel eens kunnen gaan denken dat ik bedoel dat dit de enige manier is. 

) dat ze een ándere tekening van mij hadden gekocht in mijn stijl van de somma van ruim €250,= !!! €250 eurootjes zeg! En dat voor een grote tekening op A1-formaat van een galopperend paard waarop hier op Bokt toedertijd heel veel commentaar op was. Dit was niet goed en dat was niet goed....... en nu hebben een paar lui DIEZELFDE TEKENING voor dat hele hoge bedrag van mij gekocht! Heb nog nooit zo snel iets op de bus gedaan... gauw in een rol gedaan en op de post gestuurd.Helemaal gelijk in, mijn motoriek is niet al te joepie (iemand met een handicap zoals ik!) En ik laat me ook door niemand iets aanpraten... nouja? Dat bovenste door Duke is wel heel handig uitgelegd dus daar zal ik eens even mee oefenen.Citaat:Ik ben juist van mening dat je juist je eigen stijl moet ontwikkelen en niet proberen het zo realistisch mogelijk neer te zetten. Die menselijke ogen horen bij je werken, net als de platte, kromme, lange neuzen en puntige oren. Doe zo voort, blijf dat ontwikkelen en laat je niet aanpraten dat het realistisch moet zijn en op de foto moet lijken. En laat je ook 'niks' aanpraten door mij!!
Jij kijkt op een bepaalde manier naar een foto die veel moeilijker is aan te leren dan realistisch natekenen (want dat kan iedereen met een beetje motoriek, kijkvermogen en inzet leren).
Het komt mij nu beter over. De reden waarom ik dit zo neerzette is omdat HD het erover had dat hij een foto had 'nagetekend' en ik dus eruit opmaak dat hij wel streeft naar een realistische weergave. Vandaar mijn uitleg.

Ik heb een paar maanden terug een opdracht gekregen om een Caravaggio na te schilderen, voor zo'n €600,-. Dat terwijl ik ook pas twee portretten heb gemaakt (jaja, ook 13 in een dozijn standaard paardenhoofden
). Als je maar door blijft gaan, dan kom je dr wel, allemaal op onze eigen manier 
), ik erger me een beetje aan het oog, dit vind ik inderdaad te menselijk. Trekt dan ook wel weer aan omdat het zo vreemd is, maar naar mijn smaak zou ik het liever ietwat realistischer zien