[FOTO] Fries in de avond zon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

[FOTO] Fries in de avond zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:13

Sinds kort een nieuwe lens. 200 mm lens. Ben nog erg aan het proberen er mee. Het is een heel andere lens dan die ik had. Verder fotografeerde ik altijd natuur, en geen bewegende voorwerpen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is welkom, mits het vriendelijk blijft.

Deze foto's zijn mijn eigendom en mogen niet gebruikt worden mits mijn toestemming

Anoniem

Re: [FOTO] Fries in de avond zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:18

Ik vind de composities niet zo mooi, de rommelige achtergrond stoort me. En ik mis een beetje het "contact" tussen het onderwerp en de fotograaf en daardoor met mij als kijker.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:26

hm oke, ben ik het niet mee eens!

maar goed toch bedankt! ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:29

Ik vind ze niet heel aansprekend. Op de 3de foto bijvoorbleed mist ie een voetje, dat is wel een beetje jammer. Ook is je horizon soms niet recht en laat de fries zich weinig 'spectaculair' zien waardoor de foto's niet echt boeien. En ik zou ook voor een andere achtergrond kiezen.
Maar succes met oefenen met je nieuwe lens!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:30

Sonja schreef:
Ik vind de composities niet zo mooi, de rommelige achtergrond stoort me. En ik mis een beetje het "contact" tussen het onderwerp en de fotograaf en daardoor met mij als kijker.

Daar ben ik het ook mee eens..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:32

dankjewel!

De achtergrond, tsja daar kan ik niet veel aan veranderen. Ik kan m moeilijk in een veld loslaten, dus dat is iets waar ik weinig aan kan doen. Ik wilde juist dat hij zich niet spectaculair liet zien omdat ik dat het gewone normale foto's werden. Maar bedankt voor de tips!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 23:05

Daiss87 schreef:
Sonja schreef:

Daar ben ik het ook mee eens..

Ik ook, de composities storen me vooral

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 05:42

en wat is er dan mis aan de composities ? hoe zouden jullie m dan op de foto willen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:35

Minder rommelige achtergrond, rechte horizon, misschien een iets andere beeldvulling ook, beetje spelen met je uitsnede. De aandacht van de kijker wordt afgeleid door alles eromheen, terwijl je het paard wilt laten zien.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:21

Alles staat een beetje scheef. Ze zijn wel scherp (zij het niet altijd op het juiste punt zoals in de laatste foto) en het avond zonnetje doet goed maar soms staat nèt niet alles erop terwijl dat eigenlijk wel had "gemoeten". Een voetje, staart heel krap. Dat zijn dingen waar je op kunt letten. Achtergrond heb je idd niet altijd voor het uitkiezen maar als het paard al niet de aandacht trekt dan blijf je nergens.

De horizons kun je gewoon rechttrekken in een bewerkings progje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:34

Leuk zonnetje, maar verder is er niet zo veel bijzonders aan deze foto's. Schuin valt mee, is maar zeer minimaal, meeste "schuine" wordt veroorzaakt door de hoek waarvanuit ze zijn genomen (paard in bocht naar ruiter toe etc).

Heel basic: composities zijn weinig spannend, achtergrond is zeker op de laatste twee foto's zeer storend, momenten in beweging kunnen absoluut beter.

Grootste tip die ik je kan geven: probeer te fotograferen in plaats van ongeveer op het juiste moment met een paard in beeld op de onspanknop te drukken. Fotograferen is méér dan dat ;)

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:47

Ik vind het net prachtige foto's :P ik ken er nu ni veel van maar ik zou het althans niet beter kunnen :P maar ik vind ze echt mooi en de achtergrond vind ik ook leuk :) en prachtige fries trouwens :P