[FOTO] Kiekjes van mijn hartendief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

[FOTO] Kiekjes van mijn hartendief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:24

Fotograveren is mijn hobby, goed ben ik niet, maar ik vind het wel heel leuk om te doen.
Ik heb gister wat foto's gemaakt van mijn paard Gigolo, en zijn vriendje Max.
De foto's zijn upgeload met fotobucket, en daarna flink verkleint in fotobucket. Foto's hebben eigenlijk een groot formaat.

Foto 1, Gigolo aan het galoperen
-Iso stond imo te hoog, erg zonde van de kwaliteit, maar het was niet anders (was aan het schemeren!).
Afbeelding

Foto 2, Gigolo!
-iso stond hier op 200, maar nog steeds teveel iso. (ik hou helemaal niet van iso...).
Afbeelding

Foto 3, Laat ik je voorstellen aan Max!
-Mooie foto, veel kleur, had geluk dat het zonnetje scheen (foto is niet verbeterd qua kleur!, zijn originele kleuren).
Afbeelding

Foto 4, Max en Gigolo samen
-iso 400 geloof ik, erg jammer.
Afbeelding

Foto 5, Gigolo
-Leuke foto, kan beter.
Afbeelding

Foto 6, Gigolo's hoofdje
-Dit is mijn favoriete foto
Afbeelding

Foto 7, Gigolo weer
-Oke, ik loog bij foto 6, dit is écht mijn favoriet :+
Afbeelding

Foto 8, Mijn vriend en Gigolo
-Leuke foto
Afbeelding

Foto 9, Ik en gigolo!
-Foto is gemaakt door mijn vriend
http://i813.photobucket.com/albums/zz52 ... 1255267329
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-10-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: laatste foto niet zelf gemaakt, dus een linkje.

Goof

Re: [FOTO] Kiekjes van mijn hartendief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:27

Op de een of andere manier lijken al je foto's gewoon niet scherp. Ook vind ik de kleuren vreemd over komen op de laptop, ze lijken niet "echt".

Vind wel dat Gigolo een leuk koppie heeft trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:07

Kleuren zijn inderdaad wat vreemd, hoewel ik moet zeggen dat 't me op de één of andere manier wel aanspreekt.

Met wat voor camera heb je ze gemaakt? Denk dat je echt minder moet gaan miepen over de ISO. Verschil tussen ISO 100, 200 en 400 zie je niet of nauwelijks met de meeste nieuwere camera's en als je 200 al te hoog vindt... Man, 200 is op sommige camera's het laagst mogelijk.

VWB scherpte: het mooiste resultaat krijg je als je de foto's zelf verkleint en na het verkleinen wat naverscherpt. Ik heb bij foto 1 (en soms ook bij andere foto's) het idee dat een beetje extra scherptediepte (kleiner diafragma) de foto ook veel goeds zou kunnen doen.

Denk dat de "ruis" die jij toeschrijft aan de ISO gedeeltelijk bokeh is (de onscherpe achtergrond) en gedeeltelijk wellicht te wijden is aan je nabewerking? Waarmee bewerk je de foto's na?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:20

Moderatoropmerking:
De laatste foto heb ik even in een link gezet. Zo als je in de regels kunt lezen is het niet toegestaan materiaal te plaatsen dat je niet zelf hebt gemaakt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:31

om eerlijk te zijn zijn dit gewoon weer huis tuin en keuken foto`s sorry dat ik ze zo noem. maar idreen maar zulke foto`s van hun paard.
er zit weinig scherpte in. en wat ze hier al boven zetten niet zeuren over je ISO mijn camera kan als laagst maar 200 dus 400 is niets.

ik vind er jammer genoeg weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:59

pinkie87 schreef:
om eerlijk te zijn zijn dit gewoon weer huis tuin en keuken foto`s sorry dat ik ze zo noem. maar idreen maar zulke foto`s van hun paard.
er zit weinig scherpte in. en wat ze hier al boven zetten niet zeuren over je ISO mijn camera kan als laagst maar 200 dus 400 is niets.

ik vind er jammer genoeg weinig aan.

Onderbouw het dan, zo heeft ze er niets aan. En het is nog altijd iedereen, niet idreen.

Je probleem lijkt voornamelijk technisch te zijn. Je ziet op zich wel leuke dingen en ik denk dat je ook wel een creatieve kijk kan ontwikkelen.
Maar leer eerst je camera kennen, probeer te ontdekken wat wat is, wat wat doet, waarom het dat doet en hoe.
Heel erg veel oefenen, steeds nieuwe dingen proberen, jezelf blijven ontwikkelen.

Als de je techniek onder de knie krijgt verder gaan kijken naar de rest, dan hoef je in ieder geval al niet meer te knutselen met zowel techniek als vormgeving.