Vraagje over Talens Pastelfixatief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Vraagje over Talens Pastelfixatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 11:56

Hejhoi :)

Ik heb een opdracht klaar, en die wilde ik fixeren met Talens Pastelfixatief van de Pipoos. Ik had al even geoefend op een leeg blaadje, juiste afstand etc. Nu heb ik dus mijn tekening gefixeerde, maar als ik over een randje veeg loopt het weer een soort uit. Moet ik een bepaald aantal lagen overelkaar spuiten? Help! :)

Alvast bedankt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:15

Heb je de tekening gemaakt met pastel? Ik zou zelf namelijk pastel (en kleurpotlood) niet fixeren omdat het de kleuren wat doffer maakt. Wat je wel kunt doen is tussendoor fixeren en het laatste laagje ongefixeerd laten. Opsturen in een lijst zorgt ervoor dat je werk mooi blijft en heel aankomt (lijstjes bij de hema zijn maar een paar euro). Meestal, als ik een grafiettekening gemaakt heb, fixeer ik inderdaad een paar keer. Tussendoor goed laten drogen.

Kwal

Re: Vraagje over Talens Pastelfixatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:44

Hij is met vulpotlood gemaakt, en ik wilde hem toch fixeren :) ik teken niet zo vaak met pastel en dat zou toch zonde zijn van het fixatief :+

Nee, zonder dollen, ik vind het wel zo netjes als mijn 'klant' zijn tekening netjes krijgt en als ie niet vlekt :)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:47

Dan zou ik hem meerdere keren inspuiten. Kan best een 3 tot 5x als je maar steeds een dun laagje doet dus niet door en door nat spuiten. Tussendoor dus goed laten drogen voor je er weer een laagje fixeer over doet.