[FB] Enkele van mijn fotobewerkingen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

[FB] Enkele van mijn fotobewerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:12

ik bewerk al vrij lang, inmiddels al een jaar of 5, waarvan 4 jaar met Photoshop.
het afgelopen jaar heb ik eigelijk helemaal niks bewerkt, omdat ik er helaas de tijd niet meer voor maak/heb. Toch wou ik jullie graag eens wat fotobewerkingen laten zien die ik heb gemaakt. Ik doe het niet op aanvraag, meestal alleen voor mezelf. Voor de liefhebber zou ik het ook weleens met zijn/haar paard kunnen doen. hierbij een paar voorbeelden. voor het gebruik van de paardenfoto's en achtergronden heb ik toestemming ;)
de gemiddelde tijd die ik kwijt ben aan een bewerking is 2,5 tot 4 uur.

Afbeelding
Billy.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha, nu ik het zo bekijk zijn het eigelijk hele treurige bewerkingen. Maar ik maak ook 'vrolijke' fotobewerkingen hoor, haha. hierbij een iets 'vrolijker' voorbeeld;

Afbeelding

(voor de mensen die het intreseert; ja ik het 'HT' gespeeld en ben daar ook actief op geweest, maar ik ben er inmiddels wel weer uit gegroeid xD)

ik ben benieuwd wat mensen hier op Bokt ervan vinden, en ik zou graag tips/commentaar ontvangen, mits onderbouwd. En mensen die nog hele goede inspiratiebronnen weten; graag! :Y)

drafbalk

Re: [FB] Enkele van mijn fotobewerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:46

kies jij gewoon een paardenplaatje, en maakt er dan een verschillende achtergronden bij, en nog wat regen, of zo?
zou ik mmisschien mogen weten hoe jij dit ongeveer maakt, en met welk programma heb je dit gemaakt?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 11:43

drafbalk schreef:
kies jij gewoon een paardenplaatje, en maakt er dan een verschillende achtergronden bij, en nog wat regen, of zo?
zou ik mmisschien mogen weten hoe jij dit ongeveer maakt, en met welk programma heb je dit gemaakt?

ik kies of krijg een scherp paardenplaatje (aangeboden) op groot formaat en zoek daarbij een achtergrond met dezelfde lichtinval als dat op het paard. vervolgens zet ik het paard op de achtergrond, verbeter de manen, doe er verschillende effecten bij en verwerk er bv. nog een extra watreval of regenboog in enz. soms ook vleugels bij het paard. daarna pas ik het dingen aan zoals het contrast en het kleurbalans zodat de achtergrond overeenkomt met het paard. daarna voeg ik alle lagen samen en pas ik weer het contrast, lichtbalans enzovoorts aan zodat het een speciaal effect krijgt. daarna zet ik er tekst op, een kader omheen en voilá ;)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:28

goh, klinkt allemaal zo makkeloijk hoe jij dat verteld...
met welk programma maakte jij dat nou?
on hoe verbeter jij die manen?
en waar zoek jij ongeveer naar om een achtergrond te vinden? zoek jij dat op google? en wat typ jij dan in?
hoe maak jij die waterspatjes en al?
sorry voor al mijn vragen maar ik verdiep mij hier veel in.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 21:12

sorry, vergeten bij te zetten; ik gebruik adobe Photoshop CS2
de manen 'veeg' je uit, dit vergt wat oefenen maar het is niet zo moeilijk. je doet dit met de 'smudge tool'
achtergronden vind ik niet op google, maar op deviantart.com ;)
de waterspatjes maak ik met 'brushes'. die kan je downloaden voor photoshop.
Als je wilt kan ik alles wel in detail uitleggen, maar dan wel via PM als je het niet erg vind ;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:52

de voorlaatste is in mijn ogen de mooiste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:29

Op 't eerste gezicht ziet het er heel aardig uit, maar ik denk dat er nog wel ruimte is voor verbetering. Paar puntjes:

- Je uitknip/vrijstaand-maak-talenten kunnen nog wat worden verfijnd.
- Het licht klopt in de meeste niet echt. Duidelijkste voorbeeld zijn de laatste (niet eens een schaduw; pony lijkt te zweven/er mist iets, bovendien past pony qua belichting niet in de omgeving) en de derde (zon op achtergrond, maar licht valt vanaf ons gezien op de voorkant van het paard en de schaduw valt tussen de zon en het paard).

- Verder zitten er (maar dat is misschien meer smaak) mijns inziens wat smerige kleurzwemen op de platen. Zeker de voorlaatste is naar mijn smaak te groenig en te vlak; ik mis in deze absoluut het zwart.

Ik hoop dat je er wat mee kunt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:41

Vooral in de eerste en de laatste vind ik de inzet van het paard in de omgeving veel te hard. Beetje het idee van een plakplaatje op een achtergrond, in plaats van dat het paard geïntegreerd is in het geheel. In het tweede plaatje is dat héél veel beter gelukt, die vind ik ook erg mooi.

Van de derde en vierde vind ik het kleurgebruik niet mooi, net of er een grauwsluier overheen ligt. Maar mogelijk ligt dat (deels) ook aan de laptop waar ik nu op zit te werken hoor.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:51

Ik vind je bewerkingen erg goed! ze zijn mooi sjiek, ze stralen allemaal iets uit en ze zijn niet te vervelend druk zoals je dat vaak ziet. De onderwerpen passen goed in de achtergrond. Alleen op de laatste foto is dat wat minder, daar vind ik de shetlander toch niet helemaal bij de omgeving passen, vooral door de houding van het dier.

ff offtopic: zou je er ook voor mij een willen maken/een heel nieuw paardengedeelte voor mn profiel? want ik vind ze erg mooi

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 17:38

Bedankt voor de tips, ga ik zeker mee iets mee doen.
de kleuren op de laatste en eenná laatste heb ik express zo gemaakt, omdat ik dat persoonlijk veel mooier vind dan het zwart laten omdat in z'n geheel de bewerking dan vaak een beetje 'saai' wordt, héél erg donker of te veel contrast.

Jaimyliefje@ jahoor, stuur me maar een Pm met daarin wat je graag wilt en hoe ;)

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:58

ik vind je bewerkingen echt super!
knap wat je er allemaal mee kan!

+:)+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:04

Ik vind ze echt heel mooi!! :D