[FOTO] Shetlander en Dressuurpony.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[FOTO] Shetlander en Dressuurpony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:28

.. Bij gebrek aan beter titel maar gewoon wat het is x) Hier foto's van een shetlander en een dressuurpony. Ben al een poos bezig met fotografie en ben wel weer eens toe aan een aantal tips van jullie. Ik doe van ieder 3 foto's, ben altijd al een ramp geweest met foto's kiezen.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

05 (Sperriem is een ramp :Z)
Afbeelding

06
Afbeelding

Ojajoh

Re: [FOTO] Shetlander en Dressuurpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:51

foto 1 2 en 3 vind ik mooi
foto 4: op zich mooie kleuren en derg,maar stand van het paard is verkeerd en zie in de verte een witte belijning lopen,die zou ik nog even wegwerken

foto 5 idd de sperriem voor de rest wel erg netjes :j
foto 6...tja kweet niet....spreekt me totaal niet aan maar mede ook door het "koppie" wat het paard trekt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:16

Ik vind ze wel mooi hoor maar ik zat wel even te kijken wat dat wit onder de kin bij het dressuurpaard was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:48

Naskapower schreef:
Ik vind ze wel mooi hoor maar ik zat wel even te kijken wat dat wit onder de kin bij het dressuurpaard was

Lijkt een bontje te zijn.

VWB de sperriem: probeer dat soort dingen tijdens het fotograferen te zien en er direct iets aan te doen (lees: sperriem op juiste manier bevestigen ipv verkeerd om).

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:26

wauw, ik vind ze echt mooi, jezus heb je je paard leren poseren ? Haha, ze staan ook echt zo op de foto; ik ben een model !

Super leuk :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:45

Dankje.

Ja van die sperriem kon ik mezelf wel voor m'n hoofd slaan, erg dom en zag het pas toen ik de foto's ging nabewerken. Bij de shetlander dat was een shoot aantal weken later heb ik alles dubbel gecheckt haha.

Opzich is de stand op foto 4 inderdaad niet goed maar vind niet altijd dat de stand geheel correct moet zijn voor een goede foto. Vind bij deze foto de stand de nieuwsgierigheid benadrukken maar dat zal dan een smaak-kwestie zijn. Die witte palen had ik inderdaad weg moeten halen.
Foto 6 heb ik heel erg verschillende meningen over gehoord, de een vond hem geweldig de andere juist niets vandaar dat ik gekozen heb hem hier te plaatsen.

Dat witte is inderdaad een bontje, over het outfit van het paard heb ik natuurlijk weinig te zeggen anders hadden de springschoenen en bandages ook afgegaan.

Paarden staan altijd wel een moment ergens naar te kijken en je hebt maar heel eventjes nodig voor een mooie foto ;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:20

Ik vind de laatste foto zeker iets hebben!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:21

Gaaf zeg! Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar, die zwarte achtergrond...?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 13:29

Die zwarte achtergrond heb ik gedaan door het paard met zijn kont in de schuur te zetten en zijn hoofd uit de schuur dus in het zonlicht. Doordat de kont donker is omdat er geen licht op valt zal die sterk onderbelicht worden maar omdat er wel gewoon genoeg zon valt op het hoofd zal die wel netjes belicht raken, zo krijg je dus een black foto.