[FOTO] eerste keer, tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

[FOTO] eerste keer, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:13

heey bokkers :9

ik wil graag verder leren in de fotografie, ik vind het zo gaaf paarden te fotograveren en heb mijn best gedaan wat leuke foto's van te maken,
Het is mijn eerste keer dus ik moet veel leren, vandaar dat ik graag tips wil en hoe en wat ik moet instellen op de camera, ik heb een canon 1000D met een 18-55mm lens en een 55-200mm lens, hier had ik de 18-55mm lens,
ik wil ook graag een naam om op mijn foto's te kunnen zetten en te laten zien dat ik ze gemaakt hebt, wat vinden jullie van PatriciaGrafie??
en welke kader is mooi? naja het zijn heel wat vragen ik zal nu snel de foto's laten zien,

liever niet kopieren,

1)Afbeelding
2)Afbeelding
3) Afbeelding
4) Afbeelding

Captain_

Re: [FOTO] eerste keer, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:01

Probeer altijd op ooghoogte te fotograferen. Dat geeft een veel mooier beeld dan hoe hij er bij foto 1 en 2 op staat :)
Daarnaast geeft een hoofdstel ook een mooier beeld, dan een halster.

Foto 1 vind ik te donker.
Foto 2 is naar mijn smaak de achtergrond te aanwezig. Ik had of een rustigere achtergrond gezocht, of de achtergrond minder scherp hebben gedaan. :)
Foto 3 vind ik erg leuk, alleen de schaduwen over zijn hoofd storen me een beetje.
Foto 4 is een beetje overbelicht. Je zou dan de iso wat lager kunnen zetten.

Wel leuke foto's voor de eerste keer! :)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 11:38

@ Captain_
Ik ben het wel helemaal met je eens,
ik vind zelf foto 3 heel gaaf geworden voor de eerste keer, hihi maar nu jij dat zegt over de schaduwen is het idd storend, maar mij eerlijk gezegd nooit zo opgevallen, hihi maar weer wat bijgeleerd,
dank je wel :D