[FOTO] Paard, Tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

[FOTO] Paard, Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 13:22

Haay :D
Ik heb een paar vraagjes:
Ik vind het heel erg leuk om foto's te maken en maak ook best vaak foto's van pony's. Nu zag ik bij heel veel bokkers foto's dat alleen het hoofd van het paard te zien was, de rest van de foto was zwart. Dat vond ik heel mooi, maar hoe maak je dat?

Veder heb ik laatst foto's gemaakt van de pony van mijn vriendin. Hebben jullie nog tips, om het fotograferen te verbeteren? :)

De foto's zijn niet zo heel mooi van kleur, maar dat was vooral omdat het erg grijs, en een beetje regenachtig was op de dag dat ik de foto's ging maken.
Sommige zijn helaas ook niet helemaal scherp. Ik heb het idee dat mijn camera het de laatste tijd minder goed doet dan toen ik hem net had. :(

1) Deze zou ik graag met z'on zwarte achtergrond hebben.
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 03-10-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag + titel

Mireille

Re: [FOTO] Paard, Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:37

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 13:40

Mireille schreef:
Vergeet je [TAG] niet!

Wat bedoel je daarmee?

Goof

Re: [FOTO] Paard, Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:19

Tips? Zorgen dat in ieder geval je foto's scherp zijn. Dit zijn geen mooie foto's.
Kleuren kun je verder wat beter laten uitkomen als je de foto wat zou bewerken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:35

Sorry sorry sorry, maar ik vind de foto's heel erg beneden par. Zoals Goof al aangeeft: alleen scherpe foto's posten en waar mogelijk je foto's wat nabewerken in een fotobewerkingsprogramma zoals het gratis PhotoFiltre of het dure Photoshop. Trouwens, foto 2 en foto 3 zijn én bewogen én wazig... Wat je had kunnen doen is scherpstellen op het paard zelf en dan meegaan met het paard, waardoor je een scherp paard krijgt en een mooie wazige achtergrond. Blackfoto's maak je door je paard half in een gang te laten staan en half buiten. Daardoor raakt de achtergrond (gang) zwart en je paard helder... moet hier op bokt nog ergens een tutorial over zijn???

Succes met de rest van je foto's! :)