[FOTO] Buddy @ ''studio''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_xx

[FOTO] Buddy @ ''studio''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:56

Ik had een hele tijd geleden bij een dierenfotograaf in het winkelcentrum gezien dat hij foto's maakte met een groot roze laken en bewerkte. Ik wilde dit al een hele tijd ook gaan proberen, maar eigenlijk niet meer van gekomen. Totdat ik de foto van iemand uit het fotografen topic zag en bedacht dat ik mijn idee toch eens moest gaan uitvoeren. Mijn proefkonijntje was mijn hond, Buddy. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en ik zou graag commentaar willen wat er verbeterd moet worden of wat juist goed is.

Afbeelding

Mijn eigen commentaar: Ik vind het jammer dat de focus niet op de ogen ligt.
Er staat geen copyright op de foto, maar de foto mag niet worden gebruikt zonder schriftelijke toestemming van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:37

Leuke poging. :j

Wat ik vooral storend vind is de achtergrond. Zo'n halo om zo'n hond heen, no offence, hij is erg leuk, maar geen engeltje.
Als je met studio licht werkt is het, vooral de eerste paar keren, handiger om de achtergrond apart te lichten van het onderwerp. Dus lamp op de voorgrond om hem egaal wit te krijgen, en lamp op het onderwerp.

This_is_me

Re: [FOTO] Buddy @ ''studio''

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:52

Ik vind het een hele mooie foto. Je model springt lekker naar voren. En dat van die "halo" is echter een kwestie van smaak. Ik gebruik nl ook vaak twee verschillende lampen, om de achtergrond EN mijn model uit te lichten (zie website voor voorbeelden) niet iedereen vind het even mooi, maar de personen die bij mij op de foto gaan daarentegen weer wel..

Ik vraag mij alleen wel af wat dat oranje lijntje links op je foto is, en die veeg naast zijn linkeroor (voor de kijker rechts).

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 09:14

Bedankt voor de reactie's! Ik heb echter totaal geen lampen gebruikt, de foto is buiten gemaakt met een handoek. Het lijntje was me helemaal niet opgevallen, die moet ik de volgende keer inderdaad wegwerken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:27

nette foto :P alleen dat randje links moet je even wegwerken, maar verder superfoto :P haah beetje mijn styl nadoen he :+ lol :P

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:29

Leuke foto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:31

Ik vind het een mooie foto, alleen had de achtergrond van mij iets minder licht gemogen en de blik van de hond had iets meer de camera ingetrokken mogen worden van mij. Even iemand achter de fotograaf zetten met een speeltje oid, dan kijkt 'ie mooi recht de foto in.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:28

Ik vind het een mooie foto, ik had de achtergrond niet als handdoek kunnen zien. Ik ben ook niet zo van de Halo, maar het stoort in deze foto niet direct. leuk gedaan!