[FOTO] Tips & trics

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyGuy94

[FOTO] Tips & trics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 08:56

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag wat foto's gemaakt, en ik zou willen vragen naar jullie mening. Ook tips en aanwijzingen zijn welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 02-10-09 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in hoofdletters gezet.

Goof

Re: [FOTO] Tips & trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:35

Bij die eerste drie heb je de foto net zo gemaakt dat de zon niet mooi op het hoofd van de pony valt. Pony staat nu iets in de schaduw.
Vierde foto idem. Manen zijn erg licht, maar hoofd valt weg in de schaduw. Bovendien is de achtergrond vrij druk.
De vijfde is qua zon dan weer beter, maar de pony kijkt naar beneden en draait een oor weg, geen interessant onderwerp om naar te kijken dus.
De laatste kijkt de pony ook weg, zou ik persoonlijk niet voor kiezen, het maakt de foto oninteressant.

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:59

Edit: welke camera gebruik je? :)

zoals gezegd, het hoofd van de pony wat draaien naar de zon toe en je hebt een prachtige foto ;) Ook vind ik van de meeste foto's dat het hoofd van het diertje wat komt 'binnenvallen' in de foto. Om maar een voorbeeld te geven:

Welke foto trekt jou het meeste aan om aan je muur te hangen:

Afbeelding

of

Afbeelding

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 18:43

@ Goof: bedankt voor je reactie. Ik zal de volgende keer erop letten dat zn hoofd iig niet meer in de schaduw staat. Wat de laatste foto's betreft, ik dacht doe eens een keer iets anders;)

@PonyPower_x: Ook jij bedankt voor je reactie. Ik gebruik een hele gewone digitale camera, een Olympus µ 1010.
Over het 'binnen vallen' van het hoofd van de pony, persoonlijk vind ik dat wel mooi.
Ik zou de 1e foto liever aan de muur willen hangen, maar ik denk dat dat misschien ook gewoon een kwestie van smaak is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:48

Ip en het is al vaker gezegd: never uploaden bij MijnAlbum, maakt soep van je foto's en een grote afrader qua uploaden. Photobucket is daarentegen veel beter. Achtergronden van de foto's van de TS storen mij, beter een blauw lucht met wolken of zo kunnen kiezen. Foto's van TS zijn ook niet scherp zoals ik ze hier kan zien en da's jammer.

@ Ponypower: ik zou ze allebei nemen, haha!

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 13:15

@ horsedude: Oké bedankt voor je reactie. Over het uploaden heb je gelijk zal ik volgende keer ergens anders doen (als ik het nog aandurf foto's te plaatsen na al dit commentaar ;))