[FOTO] stiekem nieuwsgierig....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

[FOTO] stiekem nieuwsgierig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 15:55

.... naar wat jullie van mijn eerste probeersel vinden met een digitale camera :D

Afbeelding

Zelf vind ik m best aardig geworden :)
Graag ook tips over wat anders moet enz enz :D

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:27

Nou een ander onderwerp om te fotograveren zou het toch echt veel interessanter maken.
Voor de rest is het een wat mij betreft te donkere foto, storende achtergrond en gewoon niet interessant om naar te kijken. Ga eens aan de slag met sieraden, natuur mensen in ieder geval iets leuks om naar te kijken, waarmee je ook met scherpte diepte kan spelen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:46

Ik vind de foto ergens heel leuk en apart maar ik denk dat je er meer uit kan halen
Het onderwerp vind ik leuk bedacht maar het kan speelser
Plaats je onderwerp niet in het midden maar speel er wat mee
Ook als je achtergrond rustiger is zal de foto mooier zijn
Het licht op de tafel daarin tegen vind ik heel mooi , vooral het verloop
Van mij had er ook iets meer diepte in gemogen zodat het stiekje nog een centraler onderwerp is
De zwart/ wit omzetting vind ik dan weer goed gekozen En wat ik heel erg leuk vind is de schaduw van het stiekje

Ik ben even zo brutaal geweest om te knippen om te laten zien wat ik bedoel

Afbeelding

Ik denk dat als je achtergrond rustiger is en je onderwerp niet precies in het midden de foto sterker was geweest

Over instellingen en wat je daar anders aan kunt doen dat weet ik niet :D
Ik kan enkel oordelen over wat ik zie

Machie

Re: [FOTO] stiekem nieuwsgierig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:58

:D De foto is niet omgezet naar zwart-wit maar gewoon in kleur zo geschoten :D

Ik heb er ook helemaal niks aan bewerkt oid. Gewoon zo kaal van de camera geplukt! Ik zie idd wat je bedoelt. Van een vriendin van me kreeg ik het idee om hem vierkant te maken.
iig heel erg bedankt! hier kan ik zeker wat mee :)

Ulaney, bedankt voor je commentaar :) Ik heb juist geprobeert om van zoiets saais als een elastiekje wel een spannendere foto te maken. Natuur en mensen is niet echt mijn ding... Ik wil proberen dagelijkste dingen abstrakt op de foto te zetten maar moet nog heel heel veel oefenen!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:09

Ik ben het met mijn voorgangers eens.

Zou je dit elastiekje spannend of interessant op de foto willen zetten dan zou je ten eerste de achtergrond al weg moeten laten. Ik weet niet wat er te zien is, maar het trekt de aandacht. Je compositie en de kleuren vind ik ook wat aan de saaie kant.

Zoals de foto die later geplaatste is maakt al weer wat goed..
Probeer het eens met meerdere elastiekjes, of gekleurde elastiekjes.. Door lekker veel te oefenen kom je er vanzelf ook achter ;)

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:13

Ik vind het wel leuk, zo'n elastiekje. Ik heb ze zelf ook precies dezelfde.
Om maar even tot het doel van het topic over te gaan; Ik had inderdaad ook een andere compositie gemaakt. Misschien was het ook leuker geweest als je de hele tafel had gebruikt en deze een beetje had opgeruimd (de doosjes of iets wat er op lijkt weggehaald ;) )
Maar ik vind het wel leuk dus.