[TEK]bordeaux cocker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

[TEK]bordeaux cocker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:41

hier twee schetsen van gisteren avond.
beide zijn ze gemaakt met een hb en b potloodtje.
mijn eerste werkjes met rimpels en lang haar.
Beide 2 uur over gedaan.

zelf ben ik niet tevreden over de oren van de cocker ze zijn te gemaakt maar ben allang blij dat ik ze af heb gekregen zonder er te veel aan te priegelen.
Afbeelding

de bordeaux dog ben ik eigenlijk vrij over te vreden behalve zn voor hoofd daar heb ik te lang naar gekeken en t n beetje raar uitgewerkt.
Afbeelding

ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ik wil zeer graag opbouwende aanmerkingen en kritiek. :D

Seven

Re: [TEK]bordeaux cocker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:07

jammer dat er weer niemand op mn topic reageerd

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:16

Ik denk dat wat geduld op zijn plaats is. ;) Veel mensen hebben andere dingen te doen vandaag, dus zullen misschien niet op Bokt te vinden zijn.

Ik denk dat je tekeningen wel iets meer contrast mogen gebruiken. De ogen vallen wat weg in de rest van de koppen, terwijl de ogen juist aandachtstrekkers zouden moeten zijn in deze portretten. De verhoudingen heb je goed te pakken, evenals de uitstraling van de dieren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:19

Hij stond er maar net op toch, beetje ongeduldig? ;)

Ik vind de dog erg leuk, eventueel zou ik de lijntjes in de snuit wat zachter hebben uitgewerkt. Ze liggen er nu wat bovenop als je begrijpt wat ik bedoel. Hij heeft wel de echte bordeaux-blik!

Wat betreft de cocker... Ik zou er eerder een King Charles spaniel in herkennen. De neus is veel te kort voor een cocker, die hebben juist een erg lange snuit. Ook staan de ogen horizontaal terwijl de rest van de kop in perspectief is getekend en ik vind hem iets te krasserig. Hij heeft wel de echte cocker ogen :+:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:28

thanx voor de berichten
@rock ja tis ook n king charles hahaha oeps

ja ze zijn door de foto's en dan t uploden heel anders geworden in t echt springen de ogen er mee uit.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:51

Ik vind dat je echt mooi kan tekenenen. Ook de haan in het aanvraagtopic is prachtig. Ik mis alleen wat meer contrast. Hier en daar zou ik wat meer met licht en donker werken. Tip voor de oren van de spaniel: highlight en gum. Als je met kneedgum wat vervaagt, krijg je, denk ik, een meer realistischer look. En wat meer donkere en lichte plekken tussen de plukjes van de oren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:10

thanx duke heb je een voorbeeld van hoe je dat bedoeld???

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:49

Niet bij de hand, maar ik wil wel effe wat proberen te maken. Vraagt wel effe geduld. ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:01

Oeh de bordeaux dog vind ik erg mooi! Klein puntje, zijn oor vind ik iets te groot, of misschien niet mooi aangesloten of zo. In ieder geval iets aan het oor klopt niet ;)
Heb misschien een originele foto?