Bordspel maken/laten maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Bordspel maken/laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:40

Weet niet of het hier goed staat - sorry als het niet zo is

Op school zijn we met een projectgroep een spel aan het ontwerpen voor de opleiding
Nu willen we dit spel uiteindelijk ook in het echt laten maken. Het is een soort idee van party en co..
We hebben pionnen nodig, een speelbord en kaarten.
Pionnen en kaarten gaat vast wel lukken, kaarten kun je bij de copyshop laten maken en pionnen zijn vast wel ergens te koop of haal je uit een oud spel.
Maar we willen ook graag een mooi speelbord...mijn vraag of iemand hier een goed idee heeft om een mooi speelboard te kunnen maken of laten maken? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:43

Iemand van een grafische school benaderen? Wij hebben dat eens als opdracht gehad op school, het vormgeven van een spel.
Overigens is het aardig wat werk hoor, zoiets maken. Vergeet ook niet het verpakkingsmateriaal.

Zo had ik zelf pionnen gemaakt van hout in de vorm van paardjes.

Mireille

Re: Bordspel maken/laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:04

Ik heb zelf ook eens een spel gemaakt. Dat heb ik opgelost met stukken karton, flinke tape en prints van de nodige stukken.

Het bord had ik gemaakt van karton aan elkaar gemaakt met tape. Maar dan niet precies tegen elkaar aan, maar bv een centimeter er tussen. Aan beide kanten van de stukken karton van onder tot boven vast maken met tape. De tape plakt dan tussen de stukken karton in aan elkaar. Als je dit netjes doet heb je dus 2 stukken karton die je kunt vouwen. Zo kun je een vouwbaar bord maken.

De tape die ik gebruikte was behoorlijk breed. Dus de prints van het spel zelf, die er op moest komen had ik iets kleiner gemaakt, zo dat je rond om nog een randje tape hebt. De prints heb ik met stevige spuitlijm bevestigd. Dat wordt het mooiste.

Kun je hier iets mee? Of leg ik het heel onduidelijk uit :+

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:17

Lizz, ja hier heb ik ook aan zitten denken, misschien moet dat maar
Mireille, dat zou evt. ook nog een oplossing zijn. Dat moet wel te doen zijn, snap iig wat je bedoeld, slim bedacht!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:12

je zou t grafisch kunnen oplossen. Maar dat is erg veel werk, en dan moet je iemand kennen die dat kan. (uitbesteden word erg duur) En anders zelf wat in elkaar knutselen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:48

Toevallig heb ik ook zo'n project gehad en gister afgerond!
Ik heb het bord bij een drukker van school op A2 formaat laten drukken. Van dat doorzichtige inpakfolie gekocht en het papier als het ware ingepakt. Toen opgeplakt op een stuk op maat gemaakt hardboard. Zag er helemaal gaaf uit!
Pionnen hebben we gekocht (in Amsterdam zit een spelletjeswinkel, maar ik heb een goedkoop 50 in 1 spel gekocht voor 3,50 waar iets van 30 pionnen bij zaten!). Kaartjes hebben we zelf afgedrukt op wat dikker papier en met de snijmachine op maat gemaakt.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:58

ik heb ook ooit een spel gemaakt op de pabo, wij hadden niet de beschikking over een dik soort karton, wij hebben zelf getekend op dikker papier en dit uiteindelijk afgeplakt met die doorzichte folie. Toen was het wel fijn dat we met zn vieren eraan werkten, we hebben behoorlijk wat werk gehad om het er strak op te krijgen :=
maar het resultaat is wel een mooi afgewerkt speelvlak, dus geen loskrullende opgeplakte dingetjes :=

't is maar net hoe professioneel je het wilt maken.

pionnetjes kun je vaak in een spellenwinkel los kopen, net als dobbelstenen lijkt mij.
kaartjes kun je ook lamineren, blijven ze ook wat langer heel, worden ze wel heel glad van, dus stapelen wordt dan weer lastiger :=

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:17

Kan je het bord evt. niet maken op van dat hele dunne hout?
Weet even niet meer hoe het heet, maar dat lijkt me mooier en fijner als karton. ;)