Ik heb van mijn overgrootopa een macro lens gehad die hij vroeger altijd gebruikt heeft ( geen digitale overigens maar goed genoeg om mee te oefenen!! ). Ik hem hem uitgeprobeert vandaag de 1e x en wilde graag jullie mening horen en wil ook graag tips hebben.
Ben benieuwd.
Aranel
Geplaatst: 27-09-09 18:55
ik vind het jammer dat de tweede foto zo wazig is! De eerste vind ik mooier, daar heb je beter scherpgesteld op de hommel
nou weetje ze zijn alle 2 niet scherp. en zie die clou dus ook eigelijk niet van dat die bloem scherp moet zijn. de meeste mensen willen toch die hommel scherp zien. en niet die bloem. of jah is mijn gevoel.
Neej
De tweede foto geeft een heel rommelig beeld doordat de bloem scherp is, en de hommel erachter niet. Wanneer je de bloem scherp wilt hebben, kun je beter zorgen voor een rustige achtergrond, dus zonder hommel
de eerste foto is scherp op het achterlijf van de hommel, beter zou je kunnen scherpstellen op zijn kop
De kleuren van je foto's zijn trouwens wél heel fijn om naar te kijken, om ook maar iets positiefs te zeggen Macrofotografie is weer een vak apart, dus veel oefenen lijkt me de tip
Amytj
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-09 13:55
okee bedankt voor jullie commentaar het was ook nog maar de 1e x dat ik de lens gebruikte en hij is niet digitaal dus de foto's zijn toch altijd wel wat minder.
Kanzi
Geplaatst: 29-09-09 19:55
Ik vind het dus wél erg leuk dat je het bloemetje scherp hebt en de hommel wazig. Daarbij vind ik de plek van het bloemetje erg goed gekozen, de hommel had wel iets meer naar boven geplaatst mogen worden. Het bloemetje steekt door de kleur niet heel erg af tegen de achtergrond. Soms kan je door een iets ander standpunt een net iets andere kleur om de bloem heen krijgen waardoor die er wat meer uitspringt.