Ik ben bezig zelf een leuk kraamcadeau in elkaar te zetten, we zijn gisteren begonnen en het begon heel goed!
Maar na een tijdje was de naaimachine in de war leek het wel.
Zo waren we aan het naaien en zo liep alles in de soep?!
We hebben niets veranderd aan de instellingen/draad etc.
We waren bezig met een normale zigzagsteek toen het net ineens leek alsof hij op de kop naaide; op de onderkant van de genaaide stof zat een mooie zigzag en op de bovenkant -waar je dus naait- zat alles in een rechte lijn met lussen eromheen.
Het lijkt er dus op, dat de draadspanning niet klopt en het geheel te slap staat.
Wij hadden er echter niets aan veranderd!
We hebben al vanalles geprobeerd; alle draadspanningen geprobeerd maar op 0 komt hij het dichtste in de buurt terwijl we op 6 aan het naaien waren en dat ging toen perfect. We hebben de machine schoongemaakt/geolied bij de spoel, hij was enorm vuil maar het heeft niets geholpen. Naald gecontroleerd, boven en onderdraad opnieuw erin enz.
Hij blijft slap en in alle steken doet hij dit.
We hebben de machine nog maar een paar maandjes en weinig gebruikt, hij deed het tot nu toe perfect en naait als een lier.
Tsja, daar zit je dan op zondag met je goede intenties.
En dat terwijl we vrijdag op vakantie gaan en ik hem dan aan mijn zus zou uitlenen zodat zij zelf babyspul zou kunnen maken

Heeft iemand enig idee wat er kan zijn en wat we kunnen proberen?
Uiteraard ga ik er mee terug naar de winkel als ik het niet gefixt krijg, maar ja het is nu zondag

Alle tips&truuks zijn welkom
Het is trouwens een 8310 a2, als het goed is een huismerk van Singer (althans, zij geven de fabrieksgarantie dus neem aan dat het een Singer is?). Hem hem als showmodel gekocht en heb er daardoor helaas geen handleiding bij, kan deze ook nergens vinden op internet.
Hier een foto van een testlapje waar we mee bezig gingen om te kijken wat er scheelde (grote foto in link)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WCWD7PEX.jpg
en de machine zelf:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NMRF3AFX.jpg

).